Orlen rozrasta się na niemieckim rynku

Orlen
26.10.2015

ORLEN Deutschland, działająca na rynku niemieckim spółka zależna PKN ORLEN, podpisała umowę z niezależnym operatorem sieci stacji paliw, firmą Germania Petrol na przejęcie 13 obiektów marki SUN zlokalizowanych w  Berlinie.

W wyniku przejęcia liczba stacji star w stolicy Niemiec zwiększy się z 18 do blisko 30 obiektów. Rebranding nowych stacji przewidziany jest wkrótce po zakończeniu formalności prawnych związanych z transakcją.

- Zawarta transakcja to skuteczna realizacja naszych zapowiedzi w kwestii potencjalnych akwizycji i rozwoju segmentu detalicznego Grupy ORLEN na bardzo wymagającym i dobrze spenetrowanym przez branżę paliwową rynku niemieckim. Przejmowane obiekty, zlokalizowane w Berlinie, działają w segmencie ekonomicznym i mają wysoki potencjał sprzedażowy – powiedział Marek Podstawa, członek zarządu ds. sprzedaży PKN ORLEN.

PKN ORLEN prowadzi działalność na rynku niemieckim za pośrednictwem spółki zależnej ORLEN Deutschland. Obecność polskiego Koncernu w Niemczech zapoczątkowała transakcja, w wyniku której w 2003 roku płocka spółka nabyła od firmy BP 494 stacje. Po zakończeniu transakcji z firmą Germania Petrol, ORLEN Deutschland będzie zarządzał siecią sprzedaży detalicznej liczącą ponad 570 stacji paliw, głównie pod marką STAR, która obecnie jest największą siecią stacji paliw działających w segmencie ekonomicznym w Niemczech.

Źródło: Orlen

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę