Oto najlepsze silniki 2017 roku

Ferrari
22.6.2017

Znamy już rozstrzygnięcia plebiscytu na najlepsze silniki 2017 r. Główną klasyfikację, drugi raz z rzędu wygrała 3,9-litrowa jednostka Ferrari V8 biturbo. Z kolei najlepszym nowym silnikiem na rynku została uznana 3,5-litrowa jednostka z modelu Honda NSX.

Silnik, który zdobył tytuł International Engine of the Year 2017, możemy znaleźć pod maską Ferrari 488 GTB/Spider. W klasyfikacji generalnej jednostka ta otrzymała 251 punktów, zaś plasujący się na drugim miejscu trzylitrowy silnik Porsche zdobył 216 punktów, a 1,5-litrowy motor BMW uzyskał o 100 punktów mniej niż silnik Ferrari.

International Engine of the Year
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (488 GTB/Spider)
2. Porsche 3.0 turbo (911 Carrera/4/S/4S/GTS)
3. BMW 1.5 3-cyl. (i8)

Najlepszy nowy silnik
1. Honda 3.5 V6 (NSX)
2. Mercedes 2.0d (klasa E)
3. Fiat 2.9 V6 twin-turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio)


Najlepszy "zielony" silnik
1. Tesla silnik elektryczny (Model S, Model X)
2. BMW 1.5 3-cyl. (i8)
3. GM silnik elektryczny (Chevrolet Bolt)

Najlepszy sportowy silnik
1. Ferrari 3.9 biturbo V8
2. Porsche 4.0 boxer (911 GT3, GT3 RS, 911 R)
3. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (GT, GT S, C63 AMG, E63 AMG, G550)

Najlepszy elektryczny silnik
1. Tesla (Model S, Model X)
2. BMW (i3)
3. GM (Chevrolet Bolt)

poniżej 1 litra
1. Ford 998cm3 3-cyl. turbo (Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSport)
2. Volkswagen 999cm3 3-cyl. turbo (Audi A1, Q2, Seat Ateca, Ibiza, Leon, VW up!, Polo, Golf)
3. BMW 647cm3 2-cyl. (i3)

od 1 do 1,4 litra
1. PSA 1.2 3-cyl. turbo (Peugeot 208, 308, 2008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, DS3, DS4)
2. BMW 1.2 3-cyl. turbo (Mini One)
3. Volkswagen 1.4 TFSI (VW Polo, Golf, Tiguan, Audi A3, Q2, Seat Leon)

od 1,4 do 1,8 litra
1. BMW 1.5 3-cyl. (i8)
2. BMW 1.5 3-cyl. turbo (seria 1, 2, 3, X1, Mini Cooper, Clubman, Countryman)
3. Audi 1.8 TFSI (VW Jetta, Polo GTI, Passat, Golf, Audi A3)

od 1,8 do 2 litrów
1. Porsche 2.0 turbo (718 Boxster, 718 Cayman)
2. Mercedes-AMG 2.0 turbo (A45 AMG, CLA45 AMG)
3. Audi 2.0 TFSI (TT, S1, S3, A4, A5, A6, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Skoda Octavia RS, Superb, VW Golf GTI, Golf R, Jetta, Passat, Beetle, Scirocco, Tiguan)

od 2 do 2,5 litra
1. Audi 2.5 5-cyl. (RS3, TT RS)
2. Porsche 2.5 turbo (718 Boxster S, 718 Boxster S)
3. Ford 2.3 turbo (Focus RS)

od 2,5 do 3 litrów
1. Porsche 3.0 turbo (911 Carrera/4/S/4S/GTS)
2. BMW M 3.0 twin-turbo R6 (M3, M4)
3. Fiat 2.9 V6 twin-turbo (Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio)

od 3 do 4 litrów
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (488 GTB/Spider)
2. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (GT, GT S, C63 AMG, E63 AMG, G550)
3. Porsche 4.0 boxer (911 GT3, GT3 RS, 911 R)

ponad 4 litry
1. Ferrari 6.3 V12 (F12, F12 tdf)
2. Audi 5.2 V10 (R8, Lamborghini Huracan)
3. Lamborghini 6.5 V12 (Aventador)

Źródło: International Engine of the Year

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę