Pewność, przewidywalność, pierwszy montaż

SKF
1.8.2017

Gdy każdy pokonany kilometr pracuje na zysk firmy transportowej, nie ma miejsca na eksperymenty przy wyborze dostawcy komponentów kluczowych dla bezawaryjnej eksploatacji. SKF od blisko stu lat współtworzy pojazdy ciężarowe i tak zdobyte doświadczenie jest najlepszą gwarancją jakości produktów szwedzkiego producenta.

Tak jak firma SKF zaczęła się od patentu Svena Wingqvist na nowoczesne łożysko kulkowe, tak firma Volvo – jeden z najważniejszych globalnych producentów pojazdów ciężarowych – zaczęła swoją działalność jako spółka-córka Grupy SKF. Dlatego nikt nie może mieć wątpliwości, że tworzenie najwyższej jakości łożysk i piast kół – czym zajmuje się Grupa SKF – na zawsze związane zostanie z przemysłem motoryzacyjnym.

Dziś niemal wszyscy czołowi producenci ciężarówek i ciągników siodłowych: DAF, Volvo, Scania, Iveco czy Renault, korzystają z produktów SKF. Gdy czytasz ten tekst niemal 90 milionów pojazdów na całym świecie jeździ na łożyskach i piastach zintegrowanych SKF. Rozwiązania proponowane zarówno na pierwszy montaż, jak i na aftermarket obejmują pełną ofertę łożysk, których konstrukcja i wykonanie wpływa wydatnie na funkcjonalność, niezawodność, sprawność i bezpieczeństwo pojazdów.

Samochód ciężarowy czy ciągnik siodłowy musi być ciągle w ruchu, by zarabiał na siebie. Roczne przebiegi takich pojazdów sięgają setek tysięcy kilometrów, stąd niezmiernie ważne jest ich prawidłowe serwisowanie, również w zakresie wymiany łożysk. – Produkty przygotowane dla serwisów i warsztatów mają dokładnie tę samą jakość, jak te, które trafiają bezpośrednio do fabryk czołowych producentów ciężarówek na świecie – mówi Grzegorz Jankowski z SKF. – Każde z nich wytrzymuje przebieg kilkuset tysięcy kilometrów i z pewnością nie zaskoczy nagłą awarią. Doskonale wiemy jak ważna z punktu widzenia właścicieli flot jest przewidywalność – dodaje Grzegorz Jankowski.

Łożyska SKF tworzone są z użyciem najnowszych technologii i z najlepszych materiałów. Cały czas pojawiają się nowe, ciągle udoskonalane produkty. Dla przykładu: opracowane niedawno przez specjalistów SKF nowe łożyska przeznaczone do najnowszych modeli ciężarówek i autobusów marki Iveco i Scania mają znacznie zredukowany współczynnik tarcia – o ok. 30 procent w porównaniu ze swoimi poprzednikami. To, jak zauważają mechanicy i serwisanci wpływa bezpośrednio na żywotność produktu, a co za tym idzie wydłuża przebiegi samochodu czy autobusu pomiędzy wymianami. Łożysko takie wykorzystuje zoptymalizowany profil bieżni o niskim współczynniku tarcia elementów tocznych (wałeczków), smaru i uszczelnienia.

Zastosowanie takiego rozwiązania w tylnej osi pojazdów ciężarowych pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, czyli kosztów eksploatacji pojazdu. – Nawet 1% redukcji zużycia paliwa przemnożony przez liczbę pojazdów we flocie i łączny, pokonywany dystans przekłada się na realne oszczędności finansowe i zwiększa konkurencyjność firmy transportowej – przekonuje Grzegorz Jankowski. Jednocześnie, proporcjonalnie do ograniczenia zużycia paliwa redukowana jest także emisja CO2. Produkty SKF mają zatem wpływ nie tylko na wydłużenie czasu eksploatacji samochodu ciężarowego i koszty jego eksploatacji, ale wymiernie wpływają również na ochronę środowiska.
SKF to nie tylko techniczna jakość produktu. To również zapewnienie pełnego wsparcia – dzięki instrukcjom montażu i narzędziom dającym mechanikowi najwyższy komfort pracy.

Źródło: Informacja prasowa SKF

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę