Philips dba o bezpieczeństwo na polskich drogach i prowadzi kurs pierwszej pomocy

philips, pierwsza pomoc © Philips

Udostępnij:

Tegoroczna ekspozycja Philips na branżowych targach ProfiAuto Show to nie tylko oświetlenie do pojazdów mechanicznych i lampy robocze. W ramach bezpieczeństwa na drodze, zwiedzający mogli uczestniczyć w praktycznym kursie z udzielania pierwszej pomocy.

Chociaż o zasadach udzielania pierwszej pomocy słyszał niemal każdy, wiele osób nie miało okazji do ćwiczeń praktycznych. Philips otworzył taką możliwość przed uczestnikami ProfiAuto Show 2019. I jak się okazało, było to jedno z cieszących się największym zainteresowaniem miejsc na targach.


- Działania Philips od zawsze koncentrują się na kwestiach związanych z podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa na drodze. Dziś wspólny cel w tym kierunku wyznacza Wizja Zero i choć zrobiono już wiele, to wciąż nie jesteśmy w stanie zapobiec wszystkim zachowaniom i sytuacjom. Ale będąc świadkiem zdarzenia drogowego mamy obowiązek udzielenia pomocy poszkodowanym. Wystarczy do tego powiadomienie służb ratunkowych, jednak w sytuacji gdy liczy się każda minuta, bardzo ważna jest umiejętność podjęcia skutecznej reanimacji - mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Ćwiczenia prowadzone były przez ratowników z Fundacji Jednym Śladem. Na co dzień, z wykorzystaniem motoambulansów, zajmują się między innymi patrolowaniem warszawskich ulic. W sytuacji zagrożenia i miejskich korków, to właśnie motocykl pozwala na najszybsze dotarcie w miejsce zdarzenia służbom ratunkowym. Innym przykładem jest wykorzystanie go do transportu krwi.


TOP w kategorii




- Zainteresowanie udziałem w kursie pierwszej pomocy przerosło nasze przewidywania. Uczestniczyły w nich pojedyncze osoby, jak i całe rodziny z dziećmi. Utwierdziło nas to w przekonaniu, jak wciąż duża jest potrzeba na organizowanie takich szkoleń. Zarówno z wykorzystaniem metody usta-usta, jak i defibrylatora. Planujemy już kolejne akcje, z pełnym przekonaniem, że zasady warto znać, ale w życiu lepiej nie mieć sytuacji do ich wykorzystania - dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.

Źródło: Philips 

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również