Philips ulepsza cechy użytkowe lampy warsztatowej CBH52

Philips ulepsza cechy użytkowe lampy warsztatowej CBH52 Philips
27.11.2020

W segmencie motoryzacji Philips, obok oświetlenia samochodowego, specjalizuje się w lampach warsztatowych. Wśród wprowadzonych na polski rynek nowości jest unowocześniony model CBH52.

Obecna oferta lamp warsztatowych Philips składa się z blisko 20 pozycji. Dzięki temu każdy mechanik samochodowy dobierze rozwiązania najlepiej pasujące do specyfiki swojej pracy. Wspólnym mianownikiem tych lamp jest źródło światła w postaci wydajnych diod LED, praktyczne sposoby mocowania czy bezprzewodowa praca.

Powiązane firmy

Dostępne modele poddawane są cyklicznej ocenie użytkowników. To ważny głos, który jest podstawą do modyfikowania parametrów danej lampy. Tak było w przypadku Philips CBH52, która jest rynkową następczynią znanej od lat CBH51. Co się zmieniło?

Seria CBH przeznaczona jest do mocowania pod maską samochodu. Z uwagi na różne szerokości tego elementu karoserii niezwykle ważna jest rozpiętość ramion. Dotychczasowy model zapewniał jednostronną regulację w zakresie 1,1 - 1,8 metra.

Lampa Philips CBH52

W nowym zwiększoną ją do 2,08 m, dodając jednocześnie możliwość rozsuwania z dwóch stron. To unikalna cecha lampy warsztatowej Philips na tle konkurencji.

Dodatkowo same uchwyty ramion są szersze i jak poprzednio pokryte miękką gumą chroniącą lakier samochodu przed zarysowaniem.

Kolejnym usprawnieniem jest przesuwany moduł z diodami LED, co pozwala na bardziej precyzyjne doświetlenie miejsca pracy. Wiązka światła pada pod kątem 120 stopni. Zamocowaną lampę można obracać wokół osi o 360 stopni!

Z dotychczasowej konstrukcji zachowano układ 32 diod Luxeon LED. Diody charakteryzują się białą barwą o temperaturze 5800 K. Czyli zbliżoną do światła dziennego. To niezwykle ważne, bo jest neutralna dla ludzkiego wzroku, a tym samym pozwala na kilka godzin pracy bez efektu zmęczenia.

Równie istotna jest możliwość zmiany mocy światła. Tym razem zastosowano trzy tryby - nowością jest domyślny o wartości 900 lumenów. W zależności od potrzeb można wybrać eco (500 lm) lub boost (1200 lm).

Lampę Philips CBH52, tak jak poprzedniczkę, wyposażono w hybrydowy sposób zasilania. Bardzo praktyczny, bezprzewodowy zapewnia aż do 5,5 godziny ciągłej pracy. Ładowanie - zajmujące około trzech godzin - odbywa się poprzez podłączenie do sieci 230V. Pięciometrowy przewód pozwala na równoległą do tego procesu pracę.

Konstrukcje wszystkich lamp roboczych Philips zostały przystosowane do specyficznych warunków panujących w warsztatach samochodowych. Obudowa CBH52 odporna jest na zalanie i zabrudzenia (IP54) oraz uszkodzenia mechaniczne, jak upadek z wysokości (IK07).

Źródło: Philips

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę