Pięć lat innowacyjności marki Cromax

© Cromax

Udostępnij:

Kevin Torfs, Cromax Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA), o gotowości Cromax na przyszłość w piątą rocznicę funkcjonowania tej pionierskiej marki.

Marka Cromax odrodziła się w 2013 r. pod nowym szyldem i logo. Pięć lat później jest silniejsza niż kiedykolwiek, a zawdzięcza to postępowi technologicznemu. Jako globalna marka renowacyjna premium należąca do firmy Axalta, Cromax jest pionierem w obszarze innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają klientom modernizować swoje warsztaty i metody pracy. Dzięki zaawansowanym cyfrowym narzędziom do zarządzania kolorami oraz różnym systemom lakierniczym, a także naciskowi na zrównoważony rozwój i ciągłe szkolenia, Cromax przyczynia się do wydajniejszej pracy swoich warsztatów.

© Cromax



Więcej niż lakier

– Obecnie liczy się nie tylko lakier, ale też wszystko, co z nim związane. Dlatego podczas prac nad nowymi usługami i narzędziami bierzemy pod uwagę każdy etap naprawy. Wychodząc naprzeciw potrzebom warsztatów oferujemy rozwiązania sprzyjające wydajniejszej pracy i optymalizacji procesów. Wspieramy lakierników tak, aby klienci wybierali ich jak najczęściej – tłumaczy Kevin Torfs.


TOP w kategorii




Większa mobilność, większa wydajność

Przyszłość jest w dużym stopniu uzależniona od postępu w dziedzinie połączeń mobilnych. Cromax od wielu lat oferuje warsztatom najwyższej klasy narzędzia do dobierania kolorów, co zawdzięcza innowacyjności Axalty w dziedzinie technologii cyfrowych. Na początku 2019 r. eksperci z Cromax poszli o krok dalej udostępniając warsztatom systemem ChromaConnect do zarządzania kolorami w chmurze, który zapewnia lakiernikom pełną swobodę pracy oraz elastyczność.

– To pierwszy tego typu w pełni cyfrowy system do zarządzania kolorami, który oferuje lakiernikom maksymalną swobodę i elastyczność pracy dzięki bezprzewodowej obsłudze wszystkich cyfrowych procesów – od dobierania koloru po mieszanie. Największą zaletą jest brak potrzeby korzystania z komputera stacjonarnego – mówi Kevin Torfs.

Wszystkie procesy zarządzania kolorem w systemie ChromaConnectodbywają się bezprzewodowo. Lakiernicy mają natychmiastowy dostęp do takich funkcji, jak pomiary spektrofotometru, karty zleceń i receptury kolorów, z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu, np. smartfonu lub tabletu, oraz dowolnego miejsca – zarówno w pojedynczym warsztacie, jak i całej sieci warsztatów. Lakiernicy mogą kontrolować każdy aspekt zarządzania kolorem za pośrednictwem urządzeń podłączonych do Wi-Fi – także bezprzewodowych wag i drukarek – jak również najbardziej zaawansowanego spektrofotometru Cromax – ChromaVision Pro Mini – a także platformy ChromaWeb, czyli kompleksowej bazy danych kolorów w chmurze.

Zrównoważona przyszłość

Obniżanie zużycia energii to kluczowy element zrównoważonego rozwoju oraz istotny czynnik dla wielu warsztatów. Energia stanowi dla nich istotną pozycję na liście kosztów. Dlatego też wiele produktów Cromax – m.in. nowe podkłady Ultra Performance Non-Sanding Surfacer NS2081, NS2084 i NS2087 z serii Ultra Performance Energy System – powstaje z myślą o szybszej realizacji prac i optymalnym zużyciu energii w warsztacie. Ultra Performance Energy System powstał z użyciem rewolucyjnej technologii Axalty, umożliwiającej wykorzystanie wilgotności powietrza do skrócenia czasu schnięcia. Podkład zmniejsza zużycie energii i obniża jej koszty, dzięki czemu warsztaty mogą pracować szybciej i wydajniej. Obecnie warsztaty mogą swobodnie dobierać produkty w zależności od ilości pracy, a zatem są w stanie uzyskać idealną równowagę pomiędzy tempem pracy a zużyciem energii.

Rozwiązania na każdą potrzebę

– Każdy warsztat ma własne cele biznesowe. Może to być oszczędzanie energii, wydajna realizacja dużej ilości zleceń lub uzyskanie znakomitego połysku. Poza Ultra Performance Energy System eksperci z Cromax opracowali także inne systemy napraw, dopasowane do różnych potrzeb warsztatów, w tym Energy Saving System, Ultra Productive System, Performance System, Value System, Plastic Repair System czy rozwiązania na potrzeby wykończeń specjalnych. Każdy z nich pomaga klientom w doborze procesu naprawy oraz jest powiązany z rekomendowanym zestawem produktów Cromax – mówi Kevin Torfs.

Poza puszką lakieru

Modernizacja warsztatów oznacza nie tylko wskazywanie właściwego kierunku, lecz także pomoc w jego obraniu. Innowacyjne produkty to jedno, ale zadbanie, aby użytkownicy końcowi dokładnie wiedzieli, jak z nich korzystać, to zupełnie inna sprawa.

W Cromax działy zajmujące się szkoleniami i wsparciem są równie istotne, co zespoły badawczo-rozwojowe. Prawidłowe stosowanie produktów przekłada się na znakomite efekty i wydajną pracę.

W 2018 r. Centrum Szkoleniowe Cromax w Mechelen (Belgia) obchodziło 30. rocznicę otwarcia. Jest to główne europejskie centrum szkoleniowe Cromax dla lakierników. Bogaty wybór kursów pozwala doskonalić umiejętności z różnych dziedzin, nie tylko lakierowania. Tematyka szkoleń jest bardzo zróżnicowana – od marketingu i zarządzania warsztatem po BHP i ochronę środowiska.

Pięć lat za pasem

Patrząc na osiągnięcia technologiczne z ostatnich pięciu lat, nie ma wątpliwości, że marka Cromax jest doskonałym partnerem dla warsztatów dążących do modernizacji. Choć na świecie są różne rynki – od rozwijających się po w pełni rozwinięte – fakt, że marka Cromax jest młoda, dynamiczna i bogata w doświadczenie Axalty oznacza, że może zaspokajać potrzeby dowolnego warsztatu na świecie.

– Będziemy wciąż tworzyć innowacyjne rozwiązania i opracowywać usługi cyfrowe dla naszych warsztatów. Przyszłość jest jasna, a Cromax pomoże ją urzeczywistnić – mówi Kevin Torfs.

Więcej informacji na temat marki Cromax® można znaleźć na stronie www.cromax.pl.

Źródło: Informacja prasowa Cromax

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również