Pierwszy elektryczny hamulec ręczny montowany w kokpicie małych samochodów
ZF wprowadziło na rynek pierwszy frontalny elektryczny hamulec postojowy (EPB) dedykowany dla wszystkich mniejszych samochodów.
Technologia EPB pozwala na zamontowanie hamulca postojowego z przodu małego pojazdu, jednocześnie nie zabierając miejsca w jego wnętrzu na ręczną dźwignię czy dodatkowy pedał.
To, co obecnie jest powszechne w pojazdach kompaktowej, wyższej i średniej klasy dzięki zastosowaniu elektrycznego hamulca postojowego (EPB), było wcześniej bardzo trudne dla projektantów małych i bardzo małych samochodów: wyeliminowanie dźwigni hamulca ręcznego w kokpicie. Dzięki seryjnej produkcji pierwszego w branży systemu Front EPB, ZF pozwala teraz na zainstalowanie tej technologii w mniejszych klasach samochodów. Na przykład ręczną dźwignię hamulca można zastąpić kompaktowym przełącznikiem, który zapewnia więcej miejsca we wnętrzu i większą swobodę w aranżacji wnętrz. Rozpoczęcie produkcji seryjnej odbywa się obecnie w Korei i Chinach.
Rozszerzone funkcje dla małych samochodów dzięki Front EPB
W porównaniu z możliwościami klasycznego hamulca ręcznego EPB wspomaga ruszanie na górce dzięki trybowi Auto-Hold, a podczas jazdy w korku system hamulcowy zwiększa komofrt jazdy dzięki funkcji ston-and-go. Ponadto większy rozkłąd obciążenia statycznego na przedniej osi zapewnia większe bezpieczeństwo podczas parkowania pojazdu na śliskim zboczu.
Przednia oś EPB eliminuje komponenty potrzebne do ręcznego działania hamulca postojowego w tylnych hamulcach bębnowych i tarczowych. Wymaga ona jedynie niewielkich modyfikacji zacisków przedniej osi, jednocześnie integrując niezbędne elementy elektroniczne i oprogramowanie w istniejącej jednostce sterującej ESC. Takie rozwiązanie może dodatkowo zmniejszyć masę układu tylnego ręcznego hamulca w pojeździe.
Źródło: ZF