Pirelli prezentuje opony Triathlon R: 01

Pirelli
31.5.2016

Pirelli Industrial wybrał Reifen, targi oponiarskie w Essen 2016, na miejsce wyłącznej premiery R:01 Triathlon, nowej gamy opon regionalnych dla europejskiego rynku samochodów ciężarowych.

Aby w pełni spełnić oczekiwania flot już od pierwszego dnia, Pirelli zaprezentowało również TR:01 Triathlon Novateck, oponę Pirelli do samochodów ciężarowych bieżnikowaną metodą na zimno.

Kluczowe cechy opony regionalnej serii R:01 Triathlon bardziej zaawansowanej technologicznie istniejącej opony R:01 II, to zwiększone przebiegi, niskie opory toczenia i wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności w każdych warunkach użytkowania, co sprawia, że przeznaczone są również do transportu dalekobieżnego. Wraz z łatwością bieżnikowania, wszystko to sprowadza się do istotnego zmniejszenia kosztów eksploatacji.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom zastosowanym w celu opracowania mieszanek, struktur i wzorów bieżnika R:01 Triathlon został zaprojektowany w celu zaspokojenia coraz bardziej złożonych potrzeb europejskich flot. Koncentruje się na ograniczeniu kosztów i poprawie osiągów, przy jednoczesnym poszanowaniu najnowszych przepisów oraz wymagań producentów samochodów. Szczególnie seria R:01 Triathlon jest bardzo dobrze przystosowana do wykorzystania podczas miesięcy zimowych ponieważ oznaczona jest symbolem M+S oraz symbolem trzech szczytów i płatka śniegu (3PMSF) powyżej, zarówno na oponach na oś kierującą jak i napędową, zgodne z przepisami Unii Europejskiej. Dodatkowo zmniejszony został opór toczenia, co w konsekwencji oznacza obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki czemu opona spełnia oczekiwania najbardziej wymagających flot i producentów i jednocześnie wspiera ochronę środowiska.

Innowacyjna konstrukcja wzoru bieżnika zarówno dla opon na oś kierującą, jak i napędową

W celu zapewnienia maksymalnej wszechstronności, bezpieczeństwa oraz obniżenia oporów toczenia, inżynierowie Pirelli opracowali unikalne wzory bieżnika zarówno dla opon na oś sterującą, jak i napędową, charakteryzujące się specyficzną konstrukcją bloku, która gwarantuje trakcję i przyczepność również na śniegu, przy jednoczesnej poprawie i tak imponującej przyczepności na mokrej nawierzchni.

Kierunkowe opony FR:01 Triathlon mają cztery zygzakowate kanały, z dużymi podłużnymi blokami, które redukują drogę hamowania oraz zwiększają odprowadzanie wody, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu trzymania się drogi i precyzji prowadzenia. Ponadto barki opony zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie zwiększyć powierzchnię styku, utrzymywać równomierne zużycie i przedłużyć żywotność opony. Projekt został opatentowany przez Pirelli. Głębokie bloki bieżnika są zaprojektowane tak, aby poprawić trakcję w każdych warunkach, w tym podczas jazdy zimą, natomiast dna rowków zostały specjalnie ukształtowane tak, aby zapobiedz zatrzymywaniu kamieni w bieżniku.

Opony TR:01 Triathlon na oś kierującą charakteryzują się zupełnie nową konstrukcją. Cechują się zoptymalizowaną geometrią bloków bieżnika i poprzecznymi rowkami, aby zapewnić dłuższą żywotność opony, zmniejszenie oporu toczenia, lepszą trakcję, równomierne zużycie i bardziej efektywne usuwanie kamieni. Lamele 3D zapewniają stałą przyczepność i trakcję nawet w śnieżnych warunkach, przy jednoczesnej poprawie przyczepności zarówno w mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Lamele 3D działają na zasadzie otwierania się i łapania śniegu, co zapewnienia wysoki poziom adhezji typu śnieg-śnieg, dzięki czemu samochód ciężarowy jest bardziej sterowny nawet w najbardziej skrajnych warunkach. Jednak podczas normalnego użytkowania, konstrukcja właściwie ogranicza ruch bloku i usztywnia bieżnik, zapewniając większą trwałość opony i bardziej równomierne zużycie. Konstrukcja ta zapewnia również komfort akustyczny, a także przyczynia się do zmniejszenia oporów toczenia. Ponadto Pirelli Industrial pracowało nad powierzchnią styku opony z nawierzchnią, aby zmaksymalizować powierzchnię kontaktu z drogą, co pomaga przedłużyć żywotność opon i zwiększyć trwałość.

Nowe mieszanki, więcej kilometrów, mniejszy opór toczenia

Inżynierowie Pirelli Industrial opracowali nowe mieszanki, które odgrywają kluczową rolę w przedłużaniu żywotności opony oraz zmniejszeniu oporów toczenia. W szczególności, mieszanki stosowane w nowej gamie opon charakteryzuje zastosowanie krzemionki w połączeniu z innymi materiałami, dzięki Dual Filler Technology oraz wzajemnemu oddziaływaniu sadzy i krzemionki, która prowadzi do zmniejszenia oporów toczenia, a także uniwersalności i niezawodności w każdej temperaturze i w każdych warunkach. Pomaga w tym również technologia podwójnej warstwy mieszanki bieżnika, poprzez zastosowanie różnych mieszanek na wewnętrznej i zewnętrznej części bieżnika opony. Technologia ta ma również dodatkową korzyść – zwiększa żywotność opony i przyczepność w tym samym czasie, bez względu na warunki pogodowe. Mieszanka zewnętrzna gwarantuje wytrzymałość i przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, podczas gdy mieszanka wewnętrzna (która jest wykonana w 100% z krzemionki) pozwala na utrzymanie niskiej temperatury pracy i zminimalizowanie oporów toczenia.

Konstrukcja staje się mocniejsza

Poza dłuższą żywotnością opony, mniejszym oporem toczenia i łatwością bieżnikowania, w połączeniu z komfortem bieżnikowania R:01 Triathlon, dokonano również ulepszenia rzeczywistej struktury opony, która stała się mocniejsza dzięki zastosowaniu wysokiej rozciągliwości stalowego kordu w warstwie pasa. Wykorzystanie opatentowanego nowego projektu czyni Triathlon bardziej elastyczną i wygodną. Poza tym nowa opona jest teraz również mocniejsza i jeszcze łatwiejsza w bieżnikowaniu.

TR:01 Triathlon Novateck: zakres bieżnikowania Pirelli Industrial staje się coraz szerszy

Aby w pełni zaspokoić potrzeby flot, w tym samym czasie, gdy nowa opona ma swoją premierę, Pirelli prezentuje również pierścień TR:01 Triathlon, który powiększa zakres bieżnikowania na zimno Novateck. Pieścień ten stanowi najbardziej zaawansowane rozwiązanie techniczne jeśli chodzi o bieżnikowanie na zimno i zostało opracowane w zgodzie z podobnymi rozwiązaniami dostępnymi dla serii R:01 Triathlon, zapewniając najlepszą kombinację opon nowych i bieżnikowanych aby zminimalizować koszty eksploatacji floty. W ten sporób identyczny poziom jakości jest gwarantowany dla każdego życia opony. Novateck TR:01 Triathlon oferuje również możliwość bieżnikowania pierścienia, a R:01 Triathlon również bieżnikowania z opasaniem.

Pierścień TR:01 Triathlon rozszerza zakres Novateck, opon bieżnikowanych na zimno opracowany przez Pirelli we współpracy z Marangoni, obok Novatread bieżnikowanych na gorąco. Do końca roku Pirelli ma objąć większość potrzeb rynku i zapewnienia, że ​​wszystkie opony Pirelli do pojazdów komercyjnych mogą być bieżnikowane. Charakterystyczne dla obu gam opon jest zapewnienie kombinacji długiej żywotności opony, zmniejszenie oporów toczenia i dużej wszechstronności.

Podwójne zaangażowanie Pirelli w rozwój opon bieżnikowanych zarówno na zimno, jak i na gorąco, stanowi część globalnej strategii, mającej na celu poszerzenie gamy produktów hi-tech oraz usług dla specjalistów z dziedziny transportu, w celu usprawnienia kosztów i poprawy efektywności poprzez sieć certyfikowanych zakładów bieżnikowania.

Pirelli Industrial powraca na europejski rynek rolniczy

Pirelli zaprezentuje również PHP 710/70 R38, oponę o wysokiej wydajności dla pojazdów rolniczych, na targach Reifen. Debiut nowej opony podczas targów Essen, podkreśla w zaawansowanie technologiczne oraz zdolność adaptacji produktu i oznacza powrót Pirelli przemysłowych na europejski rynek rolniczy po 16 latach nieobecności. Marka Pirelli ma ugruntowaną pozycję w branży: wcześniej w 1950 Pirelli jako pierwsze wprowadziło oponę radialną w tym segmencie, która stała się liderem na rynku. Nowe opony radialne opracowano w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby użytkowników rolnych w całej Europie. Zostały poddane intensywnym laboratoryjnym i plenerowym badaniom – zarówno na drodze, jak i na polach – aby zagwarantować najwyższą wydajność w każdych warunkach.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę