Po co wymieniać?

Inter Cars
31.7.2009
Uszkodzenia przewodów w instalacji układów są częstą przyczyną ubytków czynnika chłodzącego. W zależności od konstrukcji danego układu przewody są ukształtowane w najróżniejszy sposób i przebiegają pomiędzy innymi elementami komory silnika. Często sztywne, aluminiowe przewody są łączone z elastycznymi (gumowymi). Wymiana takiego elementu na nowy wiąże się ze stosunkowo dużymi kosztami i czasem oczekiwania, gdyż większość dostępna jest tylko w „oryginale". Jednak niemal każdy przewód można z powodzeniem naprawić, wystarczy tylko zaopatrzyć się w odpowiedni zestaw narzędzi i materiałów.

 

Nowością w ofercie Inter Cars SA jest zestaw do napraw przewodów sztywnych firmy DORMAN (indeks DOR800-600), za pomocą którego można wykonywać naprawy aluminiowych rurek metodą „na zimno". W komplecie znajduje się imadło z wymiennymi zaciskami o średnicach 5/16, 1/2, 3/8, 5/8 i 3/4. Poza tym dołączono obcęgi do rurek, nożyk do wyrównania krawędzi, środek uszczelniający oraz różnego rodzaju elementy do połączeń. Rurki aluminiowe można kupić w odcinkach jednometrowych pod indeksami podanymi w tabeli 1.

Do połączeń przewodów gumowych są również dostępne odpowiednie narzędzia - prasy hydrauliczne. Węże cienkościenne i standardowe o średnicach wewnętrznych od 7,62 do 16,76 mm oraz różnego rodzaju końcówki montażowe do zagniatania również cieszą się dużym zainteresowaniem warsztatów specjalizujących się w naprawach układów klimatyzacji. Przewody gumowe dostępne są również w różnych rozmiarach, przedstawiono je w tabeli 2.

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę