Polscy producenci części motoryzacyjnych przyspieszają podbój zagranicznych rynków

© SDCM

Udostępnij:

Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych - tak nazywa się nowo powołana jednostka, która ma ułatwić kontakt polskich producentów z dużymi zagranicznymi firmami i w rezultacie doprowadzić do ich sukcesu na europejskich i światowych rynkach.

– To ogromna szansa dla polskiego przemysłu produkującego części motoryzacyjne o wartości 80 miliardów złotych – mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

SDCM jako członek europejskiej organizacji FIGIEFA, jedynej europejskiej organizacji reprezentującej interesy dystrybutorów części motoryzacyjnych, ma stały kontakt z władzami pozostałych europejskich stowarzyszeń zrzeszonych w FIGIEFA. – To najlepszy i bezpośredni kanał, umożliwiający zbudowanie kontaktów handlowych dla polskich producentów w całej Europie – mówi Franke.


Wśród ambasadorów znaleźli się reprezentanci dużych międzynarodowych grup zakupowych w branży, którzy pomagają w promowaniu polskich producentów za granicą, ułatwiają kontakty z zagranicznymi dystrybutorami i umożliwiają nawiązanie efektywnych kontaktów handlowych. W sposób ciągły SDCM rozbudowuje szczegółowy katalog polskich producentów, który posłuży ambasadorom jako źródło wiedzy o potencjale naszych producentów. Co prawda polscy producenci już dzisiaj osiągają znaczące sukcesy na rynkach europejskich – ponad 50 proc. krajowej produkcji jest eksportowana, a dynamika wzrostu produkcji co roku przekracza 9 proc.

Najbliższą szansą na osobisty kontakt ambasadorami polskich producentów będzie XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się w dniach 7-8 listopada w Warszawie. To największa impreza branży motoryzacyjnej w Polsce, współorganizowana przez SDCM. W trakcie Kongresu przewidziana jest specjalna sesja z udziałem ambasadorów – przedstawicieli międzynarodowych grup zakupowych oraz przedstawicieli polskich producentów części – będzie to doskonała okazja zarówno do podsumowania bieżących projektów, jak i nawiązania kontaktu z dużymi zagranicznymi podmiotami. Jednym z ważnych tematów podczas tej sesji będzie dyskusja nad kwestią związaną z prawami własności intelektualnej i wynikających z tego szans i zagrożeń dla producentów części.

SDCM – Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych to polski głos branży motoryzacyjnej. To 148 największych graczy przemysłu i rynku części motoryzacyjnych, Członków SDCM, reprezentujących interesy przemysłu, handlu i usług o wartości ponad 130 mld złotych rocznie tworzących blisko 294 000 miejsca pracy.

SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych).


TOP w kategorii


#Rynek



Stowarzyszenie zrzesza i reprezentuje międzynarodowe przedsiębiorstwa działające w przemyśle motoryzacyjnym, inwestujące w Polsce setki milionów złotych, takie jak Brembo, Delphi, Federal Mogul, Mahle, ZF TRW, ale również wielu krajowych producentów jak np.: Wuzetem, Asmet czy ISKRA. Członkowie SDCM to także najwięksi dystrybutorzy części zamiennych: Inter Cars, Elit Polska, Moto-Profil, GroupAuto Polska i wiele innych.

Źródło: SDCM

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również