Porsche otwiera nową fabrykę na potrzeby produkcji modelu Taycan

porsche taycan © Porsche

Udostępnij:

Wraz ze swoim pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem sportowym i zbudowanym specjalnie dla niego zakładem produkcyjnym Porsche zaczyna kolejny znaczący rozdział w historii firmy. 

W obecności 320 gości ze świata polityki, biznesu i mediów firma Porsche otworzyła nową fabrykę, zbudowaną na potrzeby modelu Taycan.

Bierzemy na siebie odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo. Produkcja modelu Taycan już teraz jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. W naszych macierzystych zakładach w Stuttgarcie-Zuffenhausen – w sercu naszej marki – dziedzictwo spotyka się z przyszłością – wyjaśnia Oliver Blume, prezes zarządu Porsche.

Bezemisyjny Taycan to nowa ikona Porsche – dodaje Oliver Blume. – Różni się od naszych poprzednich samochodów, ale nadal jest typowym Porsche – innowacyjnym, sportowym i emocjonującym.

Niespełna 48 miesięcy – tyle minęło od prezentacji pojazdu koncepcyjnego Mission E na targach motoryzacyjnych IAA w 2015 r. do rozpoczęcia produkcji pierwszych egzemplarzy modelu Taycan dla klientów. Najnowszy zakład produkcyjny ustanawia nowe standardy pod względem efektywności energetycznej i przyjazności dla środowiska. – Jesteśmy zaangażowani w realizację celów ochrony klimatu uzgodnionych w Paryżu w grudniu 2015 r. i ponosimy bezsprzeczną odpowiedzialność za ograniczenie emisji substancji szkodliwych dla środowiska. Nasza strategia zrównoważonego rozwoju sięga jednak znacznie dalej niż sama dekarbonizacja – mówi Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. – Porsche dąży do celu, jakim jest fabryka o zerowym wpływie, czyli produkcja bez żadnego negatywnego oddziaływania na środowisko.


© Porsche


TOP w kategorii




Elektromobilność tworzy nowe miejsca pracy w Porsche

Taycan zapowiada nową erę w wytwarzaniu samochodów. Jego produkcja odbywa się elastycznie i jest połączona z siecią. Zamiast tradycyjnych taśm do transportu komponentów oraz pojazdów ze stacji na stację stosowane są tu zautomatyzowane systemy transportowe. – Naszą podróż do tej nowej ery nazywamy Produkcją Porsche 4.0. Korzystamy z najnowocześniejszych technologii, aby łączyć świat cyfrowy z tym mechanicznym – mówi Albrecht Reimold. – Porsche niezmiennie koncentruje się jednak na człowieku. Nasi pracownicy stanowią integralną część tego projektu. W końcu produkujemy samochody dzięki ludziom i dla ludzi.

Na potrzeby produkcji Porsche Taycan w fabryce w Zuffenhausen powstanie łącznie 1500 nowych miejsc pracy – to dowód, że w Porsche elektromobilność generuje zatrudnienie. Budując nowe zakłady i przygotowując się do produkcji modelu Taycan, Porsche wdrożyło też bezprecedensowy program szkoleniowy. Ma on zapoznać wszystkich pracowników z unikalnymi cechami aut elektrycznych. W sumie do 2022 r. firma planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 miliardów euro. Jak dotąd tylko na nowe zakłady produkcyjne przeznaczono 700 milionów euro – a nawet miliard euro, jeśli uwzględnić nową nadwoziownię, która będzie służyć również do budowy elementów obecnej generacji Porsche 911. Praca nowych zakładów uzupełni produkcję dwumiejscowych samochodów sportowych – linię montażową historycznej fabryki w Zuffenhausen codziennie opuszcza 250 samochodów serii 911 i 718.

Andreas Scheuer, Federalny Minister Transportu i Infrastruktury Cyfrowej:
– Tu, w Stuttgarcie-Zuffenhausen, elektromobilność pozwala stworzyć około 1500 nowych miejsc pracy przy produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Porsche składa w ten sposób ważną deklarację na rzecz pojazdów na prąd oraz niemieckiej inżynierii. Ważne jest teraz, aby wszyscy z tych doświadczeń i rozwiązań skorzystali – zarówno producenci, jak i klienci. Potrzebujemy efektu "elektrycznego Garbusa" na drogach – tak szybko, jak to tylko możliwe.

Winfried Kretschmann, Premier Badenii-Wirtembergii:
Porsche Taycan pokazuje, że rewolucja mobilności następuje właśnie tutaj, w Badenii-Wirtembergii. Budując w Zuffenhausen nie tylko rewolucyjny produkt, ale także rewolucyjną fabrykę, Porsche wyraźnie pokazuje, że my, tutaj, w południowo-zachodniej części kraju, jesteśmy w czołówce, jeśli chodzi o definiowanie samochodu na nowo. Szczególnie cieszy mnie fakt, że Porsche inwestuje lokalnie, produkując model Taycan w swoim macierzystym zakładzie w Zuffenhausen – a tym samym inwestuje w Stuttgart, w Badenię-Wirtembergię i w jej mieszkańców. W imieniu całego rządu chciałbym wyrazić za to nasze szczere podziękowania.

Fritz Kuhn, burmistrz Stuttgartu:
Inwestycja Porsche wysyła silny przekaz na temat Stuttgartu. Gdy inni mówią, Porsche działa.

Źródło: Porsche

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również