PRODUKT ROKU 2018: iBooster – układ wspomagania całkowicie niezależny od podciśnienia

Bosch
20.7.2018

Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne

Po 85 latach stosowania układu wspomagania zależnego od podciśnienia Bosch zaprezentował iBooster – układ wspomagania całkowicie niezależny od podciśnienia.

Obecnie wzmacnianie siły, jaką kierowca wywiera na pedał hamulca, odbywa się za pomocą serwomotoru. W tradycyjnym rozwiązaniu zwielokrotnienie siły było ograniczone różnicą ciśnień (atmosferycznego i podciśnienia wytworzonego) oraz wielkością membrany. Obecnie uzyskuje się znacznie większe wzmocnienie.

Powiązane firmy

iBooster umożliwia rekuperację energii w pojazdach hybrydowych oraz elektrycznych. Badania Boscha dowodzą, że rekuperacja wydłuża dystans w pojazdach elektrycznych o kilkanaście procent.
Kolejnymi zaletami iBoostera są mniejsze gabaryty i niższa masa w stosunku do klasycznego wspomagania oraz szybkość narastania ciśnienia w układzie. Po 120 ms, a więc 3 razy krócej niż w układzie tradycyjnym, osiągane jest ciśnienie maksymalne. Takie wspomaganie może pracować w kilku trybach.

Dzięki iBoosterowi w łatwy sposób można zatrzymać pojazd np. podczas jazdy z włączonym systemem ACC stop&go lub przed pieszym dzięki funkcji ochrony pieszych. iBooster pełni bardzo ważną rolę w rozwoju pojazdów autonomicznych, w których systemy bezpieczeństwa muszą być redundantne (podwojone). Zastosowanie iBoostera spełnia ten warunek, gdyż zarówno hydroagregat ESP, jak i iBooster są w stanie zatrzymać pojazd, a ich działanie jest od siebie niezależne. Obecnie iBooster jest produkowany w Polsce, a następnie dostarczany do wielu producentów samochodów, np. Audi, GM, Honda, Tesla i VW.

Robert Bosch Sp. z o.o.
Automotive Aftermarket
ul. Jutrzenki 105, 02-231 Warszawa
www.motobosch.pl
www.bosch.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę