ProfiAuto Show 2016 już za nami

ProfiAuto
10.6.2016

Pierwszy weekend czerwca upłynął w Katowicach pod znakiem motoryzacji. Tegoroczne – 13. targi ProfiAuto Show skupiły w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym najważniejszych dostawców części zamiennych oraz wyposażenia warsztatowego.

Impreza, która jeszcze niedawno odbywała się w pobliskim Spodku, jak co roku została podzielona na 2 części. Pierwszą z nich była część rozrywkowa, podczas której można było przyjrzeć się między innymi pokazom driftu. Część targowa przyciągała, jak zawsze rzesze pasjonatów motoryzacji oraz fachowców z branży napraw samochodów.

Spośród targowych nowości najczęściej wymieniane w kuluarach hasła dotyczyły łączenia się dużych firm na rynku samochodowym. Pierwszą z nich było przejęcie koncernu TRW przez ZF Friedrichshafen. O przejęciu już wiadomo, natomiast wszyscy ciągle czekają na informacje o zmianie struktur przedsiębiorstw w związku z tym przejęciem. Niestety podczas ProfiAuto Show nie ogłoszono żadnego oficjalnego komunikatu na ten temat. Kolejną informacją, którą żyje branża jest przejęcie koncernu FTE Automotive, który produkuje siłowniki sprzęgła i kompletne zestawy do sterowania sprzęgłem, przez koncern Valeo, który także jest potentatem w dziedzinie sprzęgieł.

Ale – nie tylko plotkami z wielkiego świata motoryzacji człowiek żyje. Na targach można było wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach prowadzonych na stoiskach wystawców oraz w salach szkoleniowych. Na stoisku firmy Schaeffler można było się przeszkolić z całego zakresu wymiany i obsługi sprzęgieł z dwumasowymi kołami zamachowymi i dociskami typu SAC, napraw układu rozrządu, wymiany sprzęgieł podwójnych czy wymiany łożysk kół. Na stoisku Exide prezentowano wymianę i diagnostykę akumulatorów, a na stoisku Valeo obsługę klimatyzacji oraz sprzęgieł. Szkolenia dostępne na stoisku NTN-SNR dotyczyły wymiany łożysk kół oraz obsługi układów rozrządu.

Pozostałe szkolenia w trakcie targów prowadzone były w salach szkoleniowych i dotyczyły całego spektrum obsługi samochodu. Prowadzącymi w tym przypadku były takie firmy, jak: Tedgum, Fuchs Oil, EinParts Automotive, Varta, NRF, Complex Automotive Bearings, Exide, DR Motor, Janmor, Fabi, Delphi, SKF, Denso, Nissens, TotalLiqui Moly, Magneti Marelli, Bosch, ATE, Brembo a nawet Katedra Eksploatacji Pojazdów i Katedra Budowy Pojazdów Samochodowych Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę