Projekt edukacyjny Shell` Cel-Milion`

1.2.2013
Projekt w ciągu ostatnich miesięcy zaangażował ponad 250 000 kierowców na całym świecie, którym pomógł poznać tajniki ekonomicznej jazdy i jednocześnie zmniejszyć koszty zużycia paliwa.
`Cel-Milion` to innowacyjna kampania Shell FuelSave, której założeniem jest wsparcie miliona kierowców na całym świecie w oszczędności paliwa, poprzez poznanie tajników ekonomicznej jazdy. Dotychczas aż ćwierć miliona kierowców zaangażowało się w projekt poprzez udział w edukacyjnych mini-grach dostępnych na stronie internetowej Shell.

Przed rozpoczęciem kampanii Shell zbadał przyzwyczajenia kierowców Europy i Azji, z których wynika, że większość konsumentów jest skłonna do zmiany swoich przyzwyczajeń za kierownicą. Dodatkowe badanie, przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Shell Polska wykazało wyjątkowo pozytywne nastawienie Polaków do ekonomicznej jazdy. Kierowcy są świadomi, że pomaga ona zmniejszyć koszty paliwa.

W Polsce program `Cel-Milion` został wprowadzony w listopadzie. Jego pierwszą odsłoną jest animowana gra Wyzwanie Shell FuelSave, dostępna na stronie www.shell.pl/celmilion, pozwalająca kierowcom sprawdzić się za kierownicą wirtualnego samochodu, przestrzegając wskazówek ekonomicznej jazdy Shell FuelSave. Najlepsi gracze, którzy podjęli Wyzwanie Shell FuelSave w grudniu 2012r. otrzymali wyjątkowe nagrody ufundowane przez Shell. W najbliższym czasie na stronie zostaną zamieszczone kolejne mini-gry, zaprojektowane tak, by kontynuować edukację kierowców z zakresu redukcji kosztów paliwa i oszczędnej jazdy. Użytkownicy, poprzez zabawę, będą mieli możliwość rozszerzenia wiedzy m.in. o wpływ prawidłowo zapakowanego bagażnika na zużycie paliwa, utrzymywanie właściwego ciśnienia w oponach oraz zmianę biegów w odpowiednich momentach jazdy.

Projekt `Cel-Milion` zdobył szczególną popularność wśród konsumentów z Wielkiej Brytanii, Malezji, Holandii, Turcji, Hong-Kongu, Singapuru, Danii, USA, Czech, Filipin, Polski, Bułgarii oraz Tajlandii. Oprócz edukacji za pomocą gier internetowych, Shell wspiera również lokalne inicjatywy, angażujące kierowców i pomagające im jak najefektywniej wykorzystać zatankowane paliwo.

"Z satysfakcją obserwuję, że kampania `Cel-Milion` jest tak dobrze odbierana przez konsumentów na całym świecie. Kierowcy doskonale rozumieją, że kilka prostych zmian w nawykach jazdy może im pomóc zaoszczędzić paliwo oraz pieniądze. W 2013 roku planujemy kontynuować nasze wysiłki w kształceniu kierowców wykorzystując przy tym kilka prostych wskazówek, pozwalających zmniejszyć zużycie paliwa. Mam nadzieję, że uruchomienie kolejnych interaktywnych gier oraz dodatkowe aktywności towarzyszące akcji przyciągną jeszcze większą liczbę kierowców, którzy skorzystają
z możliwości poznania tajników ekonomicznej jazdy"- powiedziała Anna Kruszko, członek zarządu Shell Polska.

Więcej informacji dotyczących kampanii `Cel-Milion` oraz wirtualne mini-gry można znaleźć na stronie www.shell.pl/celmilion

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę