Przed pierwszym dzwonkiem w szkole

© Philips

Udostępnij:

Autobusy szkolne na dobre wpisały się w krajobraz polskich dróg. Ze względu na ich pasażerów oraz warunki eksploatacji niezwykle ważny jest ich należyty stan techniczny.

Z roku na rok poprawia się bezpieczeństwo na polskich drogach. W 2017 roku ponad 75 proc. wszystkich wypadków spowodowali kierowcy samochodów osobowych. Na ich tle odsetek 1,4 proc. zdarzeń z udziałem autobusów jest znikomy*. Pozornie, bo niestety dane Inspekcji Transportu Samochodowego są jednak niepokojące. Tylko we wrześniu 2017 roku inspektorzy na 1503 skontrolowane gimbusy i autobusy szkolne zatrzymali aż 182 dowody rejestracyjne i nałożyli 111 mandatów! Najczęstszym powodem był zły stan techniczny pojazdu, w tym niesprawne oświetlenie**.

– Kierowca autobusu szkolnego ma bardzo odpowiedzialną pracę. Musi zadbać o bezpieczeństwo swoich pasażerów zarówno podczas jazdy, jak i wsiadania czy wysiadania z pojazdu – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds  Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki  Philips. – W każdej z tych sytuacji dużą rolę odgrywa sprawne oświetlenie autobusu. Warunkiem koniecznym, bez względu na porę dnia czy roku, jest przecież odpowiednia widoczność zza kierownicy, jak i sygnalizacja pozostałym uczestnikom ruchu drogowego wykonywanych manewrów.

Dlatego myśląc o wyborze żarówek do autobusu szkolnego, warto postawić na sprawdzone marki, będące gwarancją najwyższej jakości. Choćby ze względu na obciążenia, wstrząsy czy wibracje jakim poddawane są te pojazdy podczas codziennej eksploatacji. W konsekwencji może to doprowadzić do mechanicznego pęknięcia szklanej bańki i konieczności częstych wymian. To z kolei podnosi koszty eksploatacji, które de facto ponoszą lokalne społeczności.

Z myślą o tych warunkach użytkowania pojazdu bańki żarówek Philips wykonane są ze szkła kwarcowego, mają sztywniejsze podstawy i mocowania, zaś w lampach halogenowych używane są wyjątkowo wytrzymałe podwójne włókna. Wszystkie wyprodukowane zostały z zachowaniem tych samych parametrów, co żarówki przeznaczone na pierwszy montaż.

Gamę żarówek halogenowych marki Philips do reflektorów głównych o mocy 24 V tworzą trzy pozycje MasterDuty (typ H1, H3, H4, H7 i H11), MasterLife (typ H1, H3, H4, H7 i H11) oraz MasterDuty BlueVision (H3, H4 i H7). Pierwsza wyróżnia się temperaturą barwową 3250 K i żywotnością – w przypadku H7 – do 500 godzin. Druga, w zależności od typu, nawet czterokrotnie dłuższym czasem świecenia. Natomiast MasterDuty BlueVision charakteryzuje się temperaturą barwową 3700 K, która zbliżona jest do neutralnego dla oka ludzkiego światła dziennego.


© Philips

Drugą gamą są lampy ksenonowe o mocy 24 V – Philips Xenon BlueVision ultra (D1S, D2S i D2R), Philips Xenon X-tremeVision (D1S, D2S, D2R i D3S) oraz Xenon Vision (D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D3R, D4S i D4R). Xenon BlueVision ultra emituje światło o temperaturze barwowej 6000 K, z efektem niebieskiej poświaty. Lampa Xenon X-tremeVision zapewnia do 50% więcej światła na drodze, zaś Xenon Vision – o homologowanej temperaturze barwowej 4600 K – stanowi idealny zamiennik w sytuacji awaryjnej na drodze.

– Oświetlenie samochodowe marki Philips powstaje w oparciu o doświadczenia zebrane na przestrzeni ponad stu lat. Dziś z naszych produktów w równym stopniu mogą korzystać kierujący jednośladami, samochodami osobowymi, pojazdami ciężarowymi oraz autobusami – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland. – Wszyscy kierowcy mogą też wybierać w gamie żarówek marki Philips przeznaczonych do świateł krótkich i dziennych, lamp tylnych i  sygnalizacyjnych oraz oświetlenia wnętrza kabiny. Można je kupić na sztuki, w kompletach lub zestawach zapasowych.

* Raport Policji – Wypadki drogowe w 2017 roku
** www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/briefing-gitd-autobusy-szkolne-i-gimbusy-nadal-niezbyt-bezpieczne


TOP w kategorii


#Części i akcesoria

Philips żarówki



Źródło: Informacja prasowa Philips

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również