Przenośny skaner ogumienia

skaner ogumienia © Italcom

Udostępnij:

Przenośny skaner ogumienia jest gotowy do użycia w dowolnym miejscu w serwisie, a także na zewnątrz budynku. Pozwala na sprawdzenie stanu ogumienia i oszacowanie, czy konieczna jest kontrola zbieżności lub zawieszenia.

Zastosowana technologia laserowego pomiaru wywodzi się z badań kontrolnych kół na… torach kolei wysokich prędkości. Urządzenie wykonuje skan bieżnika, a następnie diagnostykę geometrii. Wynik porównywany jest ze 120 wzorcami profili zużycia w bazie danych. Analizowane są zarówno czoło, jak i barki opony. Oprogramowanie tworzy raport, który obiektywnie opisuje stan opon i niezbędne działania serwisowe, jakie należy podjąć. Jedyne, czego potrzeba, aby w pełni wykorzystać możliwości urządzenia, to sieć Wi-Fi. Tyre Scanner jest wyposażony w zaawansowane oprogramowanie analityczne dające warsztatowi argumenty do sprzedaży usług związanych z geometrią kół, wyważaniem czy sprzedażą opon. Skaner wyposażono w ekran dotykowy, więc do jego obsługi nie jest potrzebny komputer ani tablet.



Jak to działa?

Przed rozpoczęciem skanowania opon obsługujący Tyre Scanner może wybrać rodzaj opony (lato/zima), rodzaj pojazdu (osobowy/van), liczbę kół (ciężarówka/naczepa itd.) oraz miejsce koła w pojeździe. Odtąd procedura jest zautomatyzowana. Wbudowana kamera urządzenia skanuje najpierw tablicę rejestracyjną pojazdu, a następnie przystępuje do skanowania opon. Funkcja korekcji gwarantuje, że żadna opona nie zostanie źle odczytana. Oprogramowanie prowadzi użytkownika, by ten, przesuwając tester w poprzek opony, dokonał miarodajnych pomiarów – od wewnętrznej do zewnętrznej krawędzi. W razie błędnego odczytu detektor ruchu zasygnalizuje konieczność ponownego zeskanowania opony.

skaner opon ItalcomJaka jest wiarygodność rozwiązania?

Finalnie każdy poprawnie zrealizowany pomiar zwieńczony jest raportem wyświetlanym na ekranie dotykowym. Raport powstaje bez zwłoki, przy użyciu oprogramowania opartego na danych w chmurze. Raport, prócz identyfikacji pojazdu, gwarantuje szybką diagnozę zużycia bieżnika, ustawienia koła, stanu zawieszenia czy wyważenia kół. Technologia laserowej detekcji komunikuje o rekomendowanych działaniach serwisowych, które należy podjąć.

Mogą to być:

  • rotacja opon,
  • kontrola geometrii zawieszenia,
  • kontrola ciśnienia w ogumieniu.

Oprogramowanie Tyre Scanner analizuje również względną drogę hamowania samochodu w porównaniu z nowym zestawem ogumienia.

Raport można wysłać na adres e-mail czy też na dowolny komunikator w postaci pliku PDF. Możliwe jest też wygenerowanie kodu QR, który po zeskanowaniu pozwoli na dostęp do raportu w chmurze. Maksymalny efekt i łatwość pracy uzyskujemy przez skonfigurowanie urządzenia tak, aby raport pojawiał się automatycznie, np. na monitorze w poczekalni serwisu, lub aby skaner drukował wyniki automatycznie na wskazanej drukarce w biurze obsługi. Dołączony do zlecenia serwisowego raport daje pracownikom biura możliwość omówienia stanu pojazdu z jego użytkownikiem i zasugerowanie wykonania koniecznych napraw/wymian. Z kolei właściciel serwisu lub sieci serwisów ma dostęp do pełnej analityki tak zrealizowanych usług.

Tyre Scanner to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści finansowe. Przy integracji z oprogramowaniem serwisowym pozwala na prowadzenie bazy danych na temat ogumienia w samochodach klientów, a dane pomiarowe mogą stanowić poważny argument w rozmowach o kontroli zawieszenia oraz ewentualnej sprzedaży czy obsłudze ogumienia.

Udostępnij:

Drukuj



Artykuł ten ukazał się w czasopiśmie


Adam Widera




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również