PSA rozszerza działalność w Afryce i na Bliskim Wschodzie
Francuski producent przygotowuje się do stworzenia nowej fabryki w Maroku. Produkcja ruszy tam za cztery lata.
Carlos Tavares, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën i Moulay Hafid Elalamy, Minister Przemysłu, Handlu, Inwestycji i Gospodarki Cyfrowej Królestwa Maroka podpisali w Pałacu Królewskim w Rabacie - w obecności Jego Wysokości Króla Mohammeda VI – umowę, na mocy której w gminie Ameur Seflia w pobliżu miasta Kenitra wybudowany zostanie nowy zakład.
Od 2019 roku będą w nim montowane silniki i samochody z segmentów B i C spełniające potrzeby rynków tego regionu i klientów marokańskich. Początkowa zdolność produkcyjna zakładu, przewidziana na 90 tys. silników i nadwozi rocznie będzie w miarę wzrostu popytu rynkowego stopniowo zwiększana do docelowych 200 tys. sztuk.
Projekt przewiduje współpracę z siecią działających na rynku marokańskim dostawców, którzy skorzystają ze stopniowego zwiększania zdolności produkcyjnej fabryki, jak również z rozwoju pionu inżynieryjnego niezbędnego dla realizacji tego projektu, dzięki czemu udział lokalnych podwykonawców wyniesie 60% już w chwili uruchomienia zakładu i około 80% docelowo.
Podpisana umowa pozwoli uzupełnić sieć zakładów Grupy w tym regionie, obejmującą już istniejącą fabrykę w Nigerii oraz fabrykę w Iranie, której uruchomienie jest aktualnie negocjowane, a w konsekwencji umożliwi realizację ambitnych planów Grupy zakładających zwiększenie produkcji samochodów w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu do poziomu 1 miliona egzemplarzy w 2025 roku. Afryka i Bliski Wschód są dla PSA Peugeot Citroën tradycyjnymi rynkami. Marka Peugeot cieszy się tam szczególną popularnością, a jej modele od wielu lat znane są w tym regionie z doskonałej renomy. Grupa może również poszczycić się bardzo silną pozycją na niektórych rynkach - notuje ona aktualnie pierwsze miejsce w Tunezji i drugie miejsce w Maroku. Marka Peugeot zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży w Algierii.
Strategia przyjęta dla tego regionu polega na stopniowym zwiększaniu zdolności produkcyjnej w samym jego centrum, aby obsługiwać wszystkie rynki regionu Afryki i Bliskiego Wschodu, którego potencjał powinien, według szacunków, osiągnąć 8 milionów egzemplarzy w 2025 roku.
Region Afryki i Bliskiego Wschodu powinien stać się trzecim filarem rentownego wzrostu Grupy PSA Peugeot Citroën.
Źródło: PSA, informacja Mototarget.pl