Q Service Castrol zapowiada dalszy rozwój niezależnych warsztatów

Inter Cars
1.7.2019

Sieć serwisów samochodowych Q Service Castrol nie zwalnia tempa i szykuje się do dalszej ekspansji na polskim rynku. Podczas konferencji prasowej, zorganizowanej na terenie jednego z nowych warsztatów, przedstawiciele tego przedsięwzięcia przypomnieli założenia projektu oraz zaprezentowali plany jego rozwoju. 

Nowe informacje na temat planów rozwoju sieci zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Centrum Serwisowym Saska Kępa z właścicielem Krzysztofem Karpowiczem na czele, który ogłoszony został także ambasadorem sieci Q Service Castrol. Serwis zyskał nowy, odświeżony wygląd, który zawdzięcza oznakowaniu stworzonym zgodnie z wysokimi standardami wypracowanymi przez sieć. To na terenie tego obiektu zaparkowane zostało mobilne centrum szkoleniowe Show Car, w którym odbyło się spotkanie.

Partnerstwo to korzyść dla warsztatów

Konferencję rozpoczęła Joanna Król, Z-ca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej Inter Cars, która przywitała wszystkich zgromadzonych gości. Zaraz po niej na scenie pojawili się przedstawiciele obu marek, którzy wyjaśnili motywację do podjęcia wspólnej kooperacji.

Współpraca z marką Castrol nie ma wyłącznie charakteru zawodowego. To coś więcej, coś, do czego ja sam podchodzę z ogromnym sentymentem. To wspomnienia z czasów rajdów, kiedy logo Q Service po raz pierwszy pojawiło się na moim samochodzie. Wtedy też mój ojciec wymyślił całą ideę stworzenia sieci i w ten sposób staraliśmy się ją promować. Bardzo szybko dołączył do nas Castrol i wspierał nas w walce w kraju i na arenach międzynarodowych. Jestem przekonany, że również klientom marka Castrol kojarzy się z pozytywnymi emocjami, rywalizacją i wysoką jakością – stwierdził Maciej Oleksowicz, Prezes Zarządu Inter Cars.

© Inter Cars

Dla mnie i mojego zespołu to ogromna przyjemność być dzisiaj z Państwem. Jesteśmy dumni z wieloletniego partnerstwa z Inter Cars. To firma charakteryzująca się wysoką etyką, ambicją i innowacją. To drugi co do wielkości dystrybutor w Europie i międzynarodowa organizacja obecna na 16 rynkach Starego Kontynentu. Naszym celem jest partnerstwo i zaangażowanie, abyśmy wspólnie rośli, również poza Polską – dodała Heike van de Kerkhof, Wiceprezes Castrol w Europie.

Połączenie sił tych dwóch liderów, wieloletnich partnerów biznesowych, zaowocowało bardzo transparentnym konceptem stworzenia silnej, profesjonalnej i rozpoznawalnej wśród kierowców sieci serwisów samochodowych Q Service Castrol. Firma Inter Cars jako właściciel tej sieci oferuje swoje know how oraz 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu dotychczasowej sieci Q Service. Parterem strategicznym sieci jest firma Castrol, oferująca produkty olejowe i środki smarne, które cieszą się zaufaniem kierowców na całym świecie. To połączenie sprawi, że warsztaty zrzeszone w strukturach tej organizacji znacząco wzmocnią swoją pozycję na rynku i na tym zależy nam najbardziej – podsumowała Joanna Król.

Silny fundament

Sama idea połączenia to pomysł, który zrodził się już jakiś czas temu. Motywacją do jego stworzenia była chęć wsparcia warsztatów w ich rozwoju, aby mogły one rosnąć i odpowiadać na zwiększające się potrzeby konsumentów.

Od 29 lat wspieramy warsztaty samochodowe, ponieważ Inter Cars rozwija się tak mocno, jak mocno rozwijają się nasi klienci – mówił Wojciech Twaróg, Członek Zarządu Inter Cars.

Jesteśmy świadomi tej synergii. Mamy 20 lat doświadczenia w rozwoju sieci warsztatowych i chcemy wspólnie z marką Castrol otworzyć nowy rozdział w naszej historii. Tworzymy innowacyjny koncept warsztatów, który od tej pory będzie wyznaczał nowe standardy w branży niezależnych serwisów samochodowych. Dzisiejsze trendy w usługach są takie, że wymagana jest i najbardziej liczy się kompleksowość oraz jakość wykonania usługi. Nasz przekaz dla kierowców – Do it for me to: komfort dla konsumenta, wygoda i czas. Kierowca oczekuje załatwienia wszystkiego co związane jest z jego pojazdem w jednym miejscu i w bardzo dobrej jakości, w możliwie jak najkrótszym czasie. Takie właśnie podejście cechuje sieć warsztatów Q Service Castrol – podkreślał W. Twaróg.

© Inter Cars

Castrol od 120 lat troszczy się o kierowców i ich pojazdy. To właśnie wtedy w Londynie powstał pierwszy punkt sprzedaży środków smarnych do maszyn rolniczych. Impulsem do powstania jednego z najbardziej innowacyjnych produktów na tamte czasy, była chęć dostarczenia klientom rozwiązania, spełniającego ich już wtedy rosnące wymagania. Drugim wyróżnikiem był marketing - twórca marki Castrol wywieszał swoje bannery przy okazji imprez sportowych i prób bicia rekordów prędkości. To są dwa fundamenty na których opiera się Castrol – technologia i marketing. Dziś wspólnie z Inter Cars tworzymy coś innowacyjnego, sieć warsztatów, która w mojej ocenie będzie najlepszą siecią na rynku – powiedział Piotr Sokołowski, Dyrektor Sprzedaży Castrol w Europie Centralnej i Wschodniej.

Twarde dane

Choć powstanie sieci Q Service Castrol od początku było pozytywnie przyjęte przez obie strony, to ruch ten musiał być uzasadniony przez konkretne liczby, poparte wnikliwą analizą i badaniami.

43% właścicieli warsztatów chce się zrzeszać w sieci i ten wynik będzie z roku na rok coraz wyższy. Z kolei te warsztaty, które już należą do sieci, są zadowolone ze swojej obecności w strukturach tego typu organizacji. Pozwala im to skupić się na swojej pracy, czyli naprawie samochodów. My z kolei udostępniamy im narzędzia, które umożliwiają rozwój serwisów i dotarcie do klienta ostatecznego – przekonywała Marta Ciesielska, Kierownik Działu Sieci Serwisowych.

W ciągu ostatnich 8 lat liczba zleceń „Do it for me”, czyli takich gdzie klient oddaje kluczyki i oczekuje kompleksowej usługi, wzrosła o 60%. Drugim punktem, na który zwracają uwagę kierowcy, jest cena. Jesteśmy rynkiem wrażliwym na koszty, przy czym nie chodzi o jak najniższą cenę produktów czy usług, ale o racjonalny wydatek. Cenę wskazało 42% respondentów. Co bardzo budujące, 39% kierowców przy wyborze kieruje się zaufaniem do punktu serwisowego. I my to zaufanie zamierzamy zbudować – wtórował Tarek Hamed, Marketing Activation Manager Castrol w Europie Centralnej i Wschodniej.

Lista korzyści dla warsztatów

Warsztaty zrzeszone w Q Service Castrol otrzymają dostęp do rozwiązań biznesowych wspierających rozwój warsztatu oraz wiedzy i najnowszych technologii. Planowane są również akcje skierowane do klientów potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z usług serwisów sieciowych. Oprócz tego przedstawiciele marki zapowiadają kampanie reklamowe z wykorzystaniem nowych i tradycyjnych mediów, mających za zdanie wzmocnić obecność marki Q Service Castrol w świadomości kierowców.

Sieć znajdzie również swoją przestrzeń w Internecie – pod adresem www.qservicecastrol.eu znaleźć będzie można stronę skierowaną do konsumentów, jak również właścicieli warsztatów.

Warto podkreślić, że serwisy Q Service Castrol zyskają nowy wygląd – nowoczesne, efektowne oznakowanie oraz jasne i czytelne piktogramy. Wszystko po to, aby jak najmocniej zaistnieć w świadomości kierowców, poszukujących zaufanych specjalistów, potrafiących w kompleksowy sposób zatroszczyć się o ich pojazdy.

To tylko niektóre z szerokiej listy korzyści, które wynikają z przystąpienia do tej inicjatywy. Wszystko to ma za zadanie sprawić, że Q Service Castrol przez najbliższe lata będzie wyznaczał trendy w branży niezależnych warsztatów.

Źródło: Inter Cars

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę