Nowe referencje klocków hamulcowych Textar

Od miejskiej Corsy, poprzez terenowego Defendera, po sportową Suprę. Textar uzupełnia swoją ofertę klocków hamulcowych do kolejnych sześciu modeli samochodów osobowych.

Land Rover Defender uznawany jest za jedną z ikon w historii motoryzacji. Produkowany nieprzerwanie od 1983 roku dopiero przed paroma miesiącami doczekał się drugiej generacji (L663). Textar oferuje już do tej terenówki komplet klocków hamulcowych. Na przód mają wymiar 189,9 × 95,5 × 16,9 mm (nr ref. 2465901). Na tył przeznaczone są dwie pary o wymiarze 131 × 58,4 × 17,3 mm, które do kompletu posiadają cztery śruby mocujące i sprężynki prowadzące. Dodatkowo wyposażono je w innowacyjną podkładkę tłumiącą drgania Q+ (nr ref. 2572001).

Przed rokiem w gamie modeli Mazdy pojawił się crossover CX-30 (DM). Nowe klocki hamulcowe Textar przeznaczone są do przedniego zawieszenia wyposażonego w akustyczny czujnik zużycia. W opakowaniu znajdują się cztery elementy o identycznym wymiarze 142,1 × 55,6 × 15,8 mm. Przy montażu należy jednak dopasować je według zaznaczonego miejsca przeznaczenia (nr ref. 2587501).

Kolejnym nowym na rynku crossoverem jest Juke (F16). Nissan czekał z prowadzeniem na rynek II generacji blisko dekadę. Textar oferuje już na jego przednią oś klocki hamulcowe z podkładką Q+. Zestaw składa się z identycznej pary o wymiarach 155,3 × 64,7 × 18 mm i pary z przeznaczeniem na lewe i prawe koło o wymiarach 155,2 × 59,4 × 18 mm (nr ref. 2491401).

Długim stażem rynkowym, co najlepiej świadczy o popularności modelu wśród kierowców, może pochwalić się Opel Corsa. W salonach sprzedaży dostępna jest już szósta generacja (F). Wśród nich jest zupełnie nowa wersja z napędem elektrycznym, do której Textar przygotował ofertę klocków hamulcowych z podkładką Q+. Zestaw na tył (ze średnicą tarczy 268 mm) zawiera dwie pary o wymiarach 99,1 × 50 × 17,5 mm i 99,1 × 53,4 × 17,5 mm wraz z przydatnymi przy montażu śrubami oraz sprężynkami ślizgowymi i prowadzącymi (nr ref. 2583901).

W ostatnim czasie Skoda stawia na poszerzenie gamy crossoverów i SUV-ów.  Jednym z nich jest przedstawiciel segmentu B, Kamiq (NW4). W poszerzonym katalogu klocków hamulcowych Textar znalazły się do niego trzy pozycje. Z przodu może znaleźć się zestaw o wymiarze 146,2 × 61,5 × 17,7 mm (nr ref. 2263101). Alternatywą są klocki do modeli wyposażonych w czujnik zużycia warstwy ciernej. Są to dwie pary (z rozróżnieniem stron mocowania) o identycznym wymiarze 146 × 54,7 × 19,7 mm (nr ref. 2313001). W obu przypadkach klocki wyposażono w podkładki Q+.

Uzupełnieniem oferty Textar do Skody Kamiq są klocki na tylną oś. Każdy element ma wymiar 87 × 53 × 17,2 mm. Komplet uzupełniają cztery śruby mocujące (nr ref. 2355402).

Po latach przerwy Toyota powróciła do produkcji cywilnego samochodu o wysokich osiągach. Topowa wersja piątej generacji Supry (DB) z trzylitrowym silnikiem przyspiesza do setki w czasie pięciu sekund i osiąga prędkość maksymalną 262 km/h. Na jej przednią oś Textar oferuje komplet klocków z podkładką Q+. Są to dwie pary o wymiarze 129,2 × 74,6 × 18,6 mm i 129,2 × 70,1 × 18,6 mm i zestaw czterech śrub mocujących (nr ref. 2561701).

W razie wątpliwości dotyczących doboru referencji Textar do konkretnego modelu samochodu, można skorzystać z katalogu online na stronie www.brakebook.com

Źródło: Textar