Regeneracja turbosprężarek – interes, który się kręci

RoTec Polska
31.10.2019

Firma RoTec Polska, wyłączny przedstawiciel SCHENCK RoTec, zajmuje się wdrożeniem technologii regeneracji turbosprężarek w sposób kompleksowy. Klient otrzymuje wsparcie na każdym etapie projektu, konsultacje techniczne, kompleksowe szkolenia, a także pełną ofertę całego sprzętu oraz niezbędnych części do turbosprężarek.

Dobrze wyszkolony personel i wysokiej jakości części zamienne to podstawa, ale najważniejsze z punktu widzenia jakości wykonanej regeneracji turbosprężarek jest precyzyjne wyważenie wirników, całego rdzenia turbiny oraz ustawienie zmiennej geometrii (VNT).

 

© RoTec Polska

 

Firma SCHENCK jest światowym liderem technologii wyważania oraz jedynym dostawcą automatycznych maszyn wyważających do wirników i rdzeni turbosprężarek dla producentów turbosprężarek (OEM). Komponenty ponad 25 mln turbosprężarek produkowanych rocznie na świecie są wyważane na maszynach produkcji SCHENCK. Naturalnie wiąże się to z największym doświadczeniem w wyważaniu turbosprężarek samochodowych, co z kolei skutkuje tym, że wyważarki do regeneracji są niezwykle precyzyjne i niezawodne, gdyż układy pomiarowe zastosowane w tych maszynach są identyczne z tymi dla producentów.

W regeneracji turbosprężarek kluczowe są dwie wyważarki: niskoobrotowa TBcomfort do wyważania wałka z turbiną i koła kompresji oraz wysokoobrotowa TBsonio do wyważania rdzeni. TBcomfort odznacza się szczególną dokładnością i powtarzalnością pomiaru dzięki specjalnej ramie rezonansowej z podporami typu HS oraz konstrukcji z odlewu mineralnego. Z kolei wyważarka TBsonio jest jedyną na rynku wyważarką wysokoobrotową (do 250 000 obr./min), która mierzy niewyważenie, a tylko wtedy zapewniony jest bardzo dokładny i powtarzalny pomiar. Oczywiście dodatkowo wyważarka mierzy przyspieszenie, prędkość i przemieszczenie drgań w całym zakresie prędkości! Obie maszyny wyposażone są w najnowsze układy pomiarowe, które są proste w obsłudze i intuicyjne dla operatora. TBsonio również zbudowane jest na konstrukcji z odlewu mineralnego, która tłumi drgania pochodzące z zewnątrz. Poza wyważarkami konieczny jest kompresor powietrza, a elementy rozmontowanej turbosprężarki muszą zostać wypiaskowane i umyte – rekomendowany jest zakup dwóch piaskarek np. TURBOblast evo II i dwóch myjek np. TURBOclean evo II, które zostały zaprojektowane specjalnie do takich zadań. Dla większych warsztatów dobrym rozwiązaniem są myjki ultradźwiękowe – w ofercie RoTec Polska są najwyższej klasy myjki firmy Ultratecno.

 

© www.rotec.pl

 

Od pewnego czasu w zakres standardowego wyposażenia zakładu regeneracji turbosprężarek weszły niezwykle ważne dla całego procesu regeneracji urządzenia do kalibracji i ustawiania zmiennej geometrii turbosprężarek. RoTec Polska jest dystrybutorem na polskim rynku maszyn Flow Bench produkowanych przez niemiecką firmę VISCOM Automotive. Urządzenia marki VISCOM charakteryzuje przede wszystkim o ponad 400% zwiększona i zarazem bezkonkurencyjna wydajność pracy oraz intuicyjna i prosta obsługa menu. Niemiecki producent, jako pierwszy na świecie wdrożył możliwość programowania i przeprogramowywania elektronicznych sterowników do turbosprężarek w swoje maszyny. Flagowy model FLB-PREMIUM został wyróżniony przez czasopismo Auto-Expert w kategorii „Wyposażenie warsztatu i oprogramowanie”, jako produkt roku 2015.

W 2017 roku, podczas targów "Rematec" w Amsterdamie, firma Viscom Automotive po raz kolejny zaprezentowała pionierskie rozwiązanie na rynku regeneracji turbosprężarek i przedstawiła wizję zautomatyzowanego procesu regulacji kierownic spalin w turbosprężarkach. Wynikiem pracy stało się prototypowe stanowisko kontrolne o nazwie EVOLUTION, które w ułamku sekundy i bez ingerencji człowieka decyduje o tym, jakie kroki należy podjąć, aby dokonać właściwej korekty geometrii turbiny dla konkretnego producenta. Głowica operacyjna o nazwie L.I.S.A. przejmuje zadania mechanika i dostarcza najdokładniejsze wyniki w ciągu kilku sekund, zapewniając stałą i spójną jakość pracy 24h/dobę. Dalszy rozwój projektu EVOLUTION skupia się na automatyzacji procesów ustawiania turbosprężarek, analizie błędów w elektronicznych systemach sterowania, jak i komunikacji sieciowej między maszynami w celu zautomatyzowanego zarządzaniu liniami produkcyjnymi.

 

© RoTec Polska

 

Kolejnym punktem są wysokiej jakości części zamienne do turbosprężarek w atrakcyjnych cenach dla klientów kupujących całe wyposażenie oraz kluczowa sprawa przy rozpoczynaniu pracy w tej branży – poza standardowymi szkoleniami z obsługi maszyn i technologii wyważania – profesjonalne szkolenie z regeneracji turbosprężarek w zaprzyjaźnionym, renomowanym warsztacie.

Poza wszystkimi potrzebnymi urządzeniami firma RoTec Polska oferuje firmowe, bardzo atrakcyjne finansowanie inwestycji w leasingu lub pożyczkach z i bez VAT. Podsumowując, w czasach coraz większej konkurencji w branży regeneracji turbosprężarek, wchodząc w ten biznes, warto zainwestować w najwyższej klasy urządzenia renomowanego producenta oraz zaufać firmie, która ma największe doświadczenie w wyważaniu i dostarcza klientowi kompleksowe rozwiązanie i wsparcie na każdym etapie projektu.

Poza wyposażeniem potrzebnym do regeneracji turbosprężarek firma RoTec Polska ma w swojej ofercie wyważarki Schenck do wszystkich typów wirników, myjki przemysłowe, urządzenia do czyszczenia suchym lodem a od niedawna także maszyny do mycia i regeneracji filtrów DPF/FAP.

 

© www.rotec.pl

 

Źródło: Schenck

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę