Rekordowe rozpoczęcie sezonu z TVN Turbo Rally Team

tvn turbo rally team © TVN Turbo

Udostępnij:

Przerwa w Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski trwała nieco ponad pół roku. Stęsknieni rywalizacji zawodnicy i kibice szykują się już do inaugurującego nowy sezon RSMP 47. Rajdu Świdnickiego-Krause (27-28 kwietnia). 

Do załóg w topowych samochodach klasy R5 zgłosiła się rekordowa liczba chętnych, więc warto było czekać na pierwszą rundę Mistrzostw Polski. Lista obfituje aż w 11 takich aut. Wśród nich znajduje się TVN Turbo Rally Team w Hyundaiu i20 R5. W sezonie 2019 pilotem Łukasza Byśkiniewicza jest Zbigniew Cieślar, który zastąpił Macieja Wisławskiego. Warszawsko-wiślański duet podkreśla, że jest dobrze przygotowany do rozpoczęcia sezonu i chce zaprezentować solidne tempo na kultowych odcinkach specjalnych w Górach Sowich.


Jak to się mówi: nowy sezon, nowe możliwości i nowe nadzieje. Z całym zespołem jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni do tego, co nas czeka na rajdowych trasach w 2019 roku. Dzięki wzmocnieniu składu Partnerów mogliśmy solidnie przepracować zimę i znacznie lepiej przygotować się do rywalizacji. Rajdy to sport bardzo skomplikowany, złożony z wielu elementów. Jeśli udaje się te wszystkie puzzle dobrze poukładać, wtedy kierowca może skupić się wyłącznie na jeździe. I tak chcemy robić już od 47. Rajdu Świdnickiego-Krause. Trasy w Górach Sowich są bardzo dobrze znane wszystkim zawodnikom. Kierowcy jadą po nich jak po torze wyścigowym, wykorzystując każdy centymetr asfaltu. Dla mnie wtedy bardzo ważne jest wyczucie i zaufanie do pracy opon. Podobnie jak przed rokiem postawiłem na Micheliny. Kibice mogą spodziewać się zaciętej rywalizacji, tym bardziej, że do rajdu zgłosiła się rekordowa liczba 11 załóg w samochodach klasy R5. To pokazuje, że rajdy rosną w siłę i bardzo mnie to cieszy. Plan? Chciałbym ze Zbyszkiem Cieślarem dobrze się bawić, jechać na tyle, na ile umiem, czerpać radochę z jazdy Hyundaiem i20 R5. Konkurencja jest bardzo zacna i mam do niej wielki szacunek. Do tej pory nasz i20 R5 był rodzynkiem, a teraz zapowiada się pięciu rywali w identycznych samochodach, co daje nam nieoficjalny „markowy puchar”. Obsługą naszego samochodu kolejny sezon zajmie się ekipa Kumiega Racing, z którą współpracuje nam się bardzo dobrze. Jestem wdzięczny naszym Partnerom, dzięki którym możemy z dobrą energią wkroczyć w nowy sezon: stacje paliw Amic Energy, Auto Partner, MaXgear, Kratki, NOVOL, TEKOM Technologia, Michelin, I Planet Radom, I Home. Zmagania śledzić będą kamery macierzystej TVN TURBO. Już teraz zapraszam na relacje, a kibiców zachęcam do gorącego dopingu na żywo – powiedział Łukasz Byśkiniewicz.

Rajd Świdnicki-Krause, czyli dawniej Elmot, to ten, w którym wystartowałem najwięcej razy w mojej karierze. Dokładnie 16 razy jako pilot, a 2 razy jako kierowca, co daje razem 18 występów. Dziewiętnasty start zapowiada się wyjątkowo: nowy samochód klasy R5, nowy kierowca i niezwykle mocna konkurencja składająca się z 11 topowych „czterołapów”. Nie mogę się doczekać pierwszego odcinka specjalnego po ulicach Świdnicy, a następnie kostki Walimskiej. Jesteśmy dobrze przygotowani, co pokazaliśmy już podczas Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, wygrywając dwa odcinki specjalne. Łukasz wie, jak wykorzystywać Hyundaia i20 R5 i wierzę, że będziemy walczyć o najwyższe lokaty. Dziękuje Partnerom TVN Turbo Rally Team'u, ponieważ dzięki nim będziemy żwawo przemieszczać odcinki specjalne Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2019. Zapraszam w Góry Sowie już w ten weekend, 27-28 kwietnia – dodaje Zbyszek Cieślar.


TOP w kategorii




Źródło: TVN Turbo

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również