Renault Talisman to duże zaskoczenie w gamie francuskiego producenta

9.7.2015

Nowy model od Renault ma skutecznie powalczyć z takimi rywalami jak Volkswagen Passat oraz Ford Mondeo. Czy się uda? Poznaliśmy szczegóły modelu.

Projektanci francuskiej firmy zdecydowali się na trójbryłowe nadwozie z wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem. Nadwozie o długości 4,85 m i szerokości 1,87 m zapewnia dużą ilość miejsca. Efektem pracy zespołów konstrukcyjnych jest też stosunkowo niewielka wysokość nadwozia (1,46 m) i niewielki prześwit oraz długi rozstaw osi (2,81 m). Duże koła (których średnica może wynosić nawet 19 cali) niemal w całości wypełniają mocno zarysowane nadkola.

Podobnie, jak w przypadku stylistyki nadwozia, Renault zaproponowało nową interpretację klasycznych kanonów składającą się na ciepłe, minimalistyczne wnętrze o świetnym wykończeniu. Elementy kokpitu, z którymi użytkownik auta ma bezpośredni kontakt zostały pokryte miękkim i przyjemnym w dotyku materiałem, zaś nieco dalsze części utrzymane są w chłodniejszej stylistyce kolorów.

Już w podstawowym poziomie wyposażenia Talisman ma radioodtwarzacz z wyświetlaczem 4,2 cala. Ten obejmuje funkcję radia zapewniającą czysty, pozbawiony zakłóceń odbiór i dźwięk w jakości cyfrowej. Co ciekawe, w drugim poziomie standardem jest multimedialny tablet R-Link 2 z poziomo ustawionym 7-calowym ekranem oraz funkcją dostępu do usług on-line. W przypadku najwyższego poziomu wyposażenia, oferta R-Link 2 obejmuje pionowo umieszczony ekran o przekątnej 8,7 cala oraz system nagłośnienia BOSE Surround.

W gamie dostępne będą dwa silniki benzynowe Energy TCe150 oraz Energy TCe 200, które zostaną połączone z 7-biegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC. Wśród diesli znajdą się odmiany Energy dCi 110, Energy dCi 130 oraz Energy dCi 160. Wersje dCi 110 i dCi 113 będą standardowo współpracowały z sześciobiegową skrzynią manualną i opcjonalnie z przekładnią EDC, podczas gdy najmocniejszy wariant dCi 160 otrzyma do pary automat.

Ponadto Renault Talisman zaoferuje nabywcy bagażnik o pojemności 608 litrów oraz system czterech kół skrętnych 4Control z układem Electronic Damper Control.

Nowy model w wersji sedan i kombi zadebiutuje na targach IAA 2015.

Źródło: Renault, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę