Renowacja za pomocą barwionych lakierów bezbarwnych

© Standox

Udostępnij:

Producenci samochodów coraz częściej stosują drogie efekty i wykończenia tworzone specjalnie dla konkretnych modeli samochodów. Ich naprawa może stanowić spore wyzwanie dla lakierników. Standox – jedna z globalnych marek renowacyjnych z Wuppertalu (Niemcy) – oferuje produkty i rozwiązania umożliwiające profesjonalną renowację takich efektów specjalnych. Wszystkie wskazówki dotyczące samochodów można znaleźć w Standopedii – internetowej bibliotece materiałów marki Standox.



Barwione lakiery bezbarwne stają się coraz popularniejsze w branży motoryzacyjnej ze względu na atrakcyjny efekt końcowy- głębszy, pełniejszy kolor z większym połyskiem. Mazda, japoński producent samochodów, pięć lat po wprowadzeniu na rynek modelu CX-5 opracował 46V Soul Red Crystal – emanujący energią, głęboki kolor, który doskonale podkreśla sylwetkę tego średniej klasy SUV-a. Renowacja polega na aplikacji lakieru bazowego, tzw. (gruntu) i warstw barwionego lakieru bezbarwnego oraz zwykłego lakieru bezbarwnego. Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox, wyjaśnia, jak osiągnąć znakomity efekt już za pierwszym razem.


TOP w kategorii




Krok 1. Natrysk próbny
Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego jest podobna do aplikacji lakieru bazowego – im więcej warstw aplikujesz, tym lepsze krycie. To oznacza, że liczba i grubość warstw bezpośrednio wpływają na odcień, połysk i głębię koloru. Do renowacji przeprowadzanych z wykorzystaniem barwionych lakierów bezbarwnych Standox zaleca wykonanie natrysków próbnych, na podstawie których można określać liczbę warstw barwionego lakieru bezbarwnego, a tym samym – dokładniej dopasować lakier do koloru nadwozia.

Krok 2. Wypełniacz do szlifowania i obszar naprawy
Przygotuj podłoże i materiały zgodnie ze standardową procedurą. Następnie aplikuj wypełniacz Standox VOC Filler, najlepiej w kolorze FC3. Przeszlifuj wypełniacz papierem o ziarnistości od P500 do P600, a obszar cieniowania – o ziarnistości od P1000 do P1200.

Krok 3. Dodatek do cieniowania
Aplikuj dodatek Standoblue Color Blend lub Standoblue Color Blend Long na obszar cieniowania oraz przylegające powierzchnie lub przylegającą część karoserii.

Krok 4. Lakier bazowy i odparowanie
Przed rozpoczęciem lakierowania wymieszaj lakier Standoblue w kolorze 46V Soul Red Crystal z 20% dodatku Standoblue Viscosity Adjuster. Aplikuj wymieszany lakier na miejsce naprawy na 1,5 warstwy do uzyskania jednolitej powierzchni. W miejscu cieniowania, na mokry dodatek Standoblue Color Blend aplikuj 1,5 warstwy lakieru Standoblue tak, aby uzyskać łagodny efekt przejścia. Następnie pozostaw całość do wyschnięcia.

Krok 5. Barwiony lakier bezbarwny
Aby przyspieszyć proces, przygotuj dwa pistolety lakiernicze – jeden z lakierem barwionym, a drugi z bezbarwnym. Zastosuj odpowiedni utwardzacz i rozcieńczalnik. Aplikuj barwiony lakier bezbarwny na wcześniej położoną powierzchnie lakieru bazowego i rozpyl go również w miejscu cieniowania.  

Krok 6. Łączenie z lakierem bezbarwnym
Aplikuj lakier bezbarwny na przylegającą powierzchnię, tak aby jego warstwa nałożyła się z wciąż jeszcze mokrym barwionym lakierem bezbarwnym. Wysusz element zgodnie z instrukcją zawartą w metryczce technicznej. Zależnie od wybranego lakieru bezbarwnego Standox VOC Clear lub w celu wyrównania struktury powłoki zaleca się aplikację dodatkowej warstwy lakieru bezbarwnego na polakierowanych elementach.

Szczegółowe instrukcje przeprowadzania renowacji efektów specjalnych można pobrać ze strony standox.pl/standothek. Techniczne porady oraz więcej informacji o produktach można znaleźć w nowej bibliotece online marki Standox (www.standox.pl/standopedia), która jest regularnie aktualizowana i wzbogacana przez specjalistów marki Standox. Zasoby nie tylko są praktyczne, lecz także stanowią cenne źródło informacji dla profesjonalnych lakierników.

Żródło: Informacja prasowa Standox

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również