Rodzice chcieliby ograniczenia do 30 km/h w okolicach szkół. Michelin dba o bezpieczeństwo na drodze

michelin
30.9.2019

Według badania KANTAR przeprowadzonego na zlecenie Michelin, 83% rodziców dzieci w wieku szkolnym chciałoby wprowadzenia ograniczenia prędkości na drogach w najbliższej okolicy szkół do 30 km/h. Z badań wynika też, że ponad 50% dorosłych przynajmniej raz w tygodniu widzi niebezpieczne zachowania najmłodszych na drodze. Właśnie dlatego od początku roku szkolnego firma Michelin Polska prowadzi akcję pod hasłem #BezpiecznieDoSzkoły skierowaną do rodziców, kierowców i uczniów, której celem jest podnoszenie świadomości w kwestiach bezpieczeństwa dzieci na drodze.

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Michelin Polska przez ośrodek badawczy KANTAR pokazują, że zdecydowana większość rodziców dzieci w wieku szkolnym opowiada się za wprowadzeniem ograniczenia prędkości w najbliższej okolicy szkół do 30 km/h. Zdecydowanie za takim pomysłem jest 50% badanych, a raczej za nim jest 33%.

Jednocześnie ponad połowa badanych dorosłych przyznaje, że jest świadkiem niebezpiecznych zachowań dzieci na drodze przynajmniej raz w tygodniu. 14% obserwuje je codziennie lub niemal codziennie, 30% – kilka razy w tygodniu, a 10% – raz w tygodniu. Główne przewinienia najmłodszych to patrzenie w ekran telefonu podczas przechodzenia przez jezdnię i wybieganie na drogę.

Z tych samych badań wynika, że 88% uczniów klas 3-6 szkoły podstawowej zawsze lub przynajmniej od czasu do czasu samodzielnie pokonuje trasę ze szkoły do domu i na zajęcia dodatkowe. Aż 65% z nich porusza się po tej drodze bez nadzoru rodziców codziennie lub bardzo często, a blisko jedna czwarta (23%) – przynajmniej od czasu do czasu.

Właśnie dlatego od początku roku szkolnego firma Michelin Polska prowadzi pod hasłem #BezpiecznieDoSzkoły akcję skierowaną do uczniów, rodziców i kierowców. Jej celem jest przypominanie, głównie najmłodszym, podstawowych zasad właściwego zachowania na drodze.

Działania ogólnopolskie wspierają akcje lokalne prowadzone w Warszawie. O zasadach promowanych w ramach akcji #BezpiecznieDoSzkoły przypominają liczne reklamy na przystankach, autobusach i budynkach oraz wielkoformatowy mural na ścianie jednej z kamienic w samym centrum Warszawy.

Źródło: Michelin

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę