Rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych

4.12.2017

Rynek samochodów elektrycznych – zarówno ten europejski, jak i polski – rozwija się bardzo dynamicznie. 

Dynamika to jednak procenty, a nie wolumen. Ten nadal pozostaje na niskim poziomie. W ciągu trzech kwartałów w 2017 r. sprzedano w Polsce zaledwie 300 samochodów elektrycznych.

To wynik o 200% lepszy niż w ubiegłym roku – powiedział Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar. – Wzrost wiąże się z cenami, które ostatnio poszły w dół. To także większe zainteresowanie oraz medialny szum wokół tego typu aut. Wynik pozostaje jednak nadal niski.

W Unii Europejskiej w pierwszym półroczu 2017 r. sprzedano ponad 110 tys. takich pojazdów. W stosunku do polskiego rynku to ogromna liczba. Wzrost jest jednak mniejszy, bo na poziomie 40%. W skali całej branży, w porównaniu do samochodów z napędami klasycznymi, to imponujący wynik. Jednym z najpopularniejszych modeli na rynku europejskim, ale i na polskim jest Nissan Leaf. Marka ta od lat dostarcza samochody elektryczne do Europy.

Model ten zyskał dużą popularność i cieszy się zaufaniem klientów. Zajmował już pierwsze miejsce na liście rankingowej w Norwegii, gdzie rynek pojazdów elektrycznych rozwija się najbardziej dynamicznie – dodał Drzewiecki.

Źródło: eNewsroom

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę