Rozpoczęcie projektu INCIT-EV – testów rozwiązań ładowania samochodów elektrycznych

Renault
28.1.2020

Grupa Renault we współpracy z 32 partnerami z Europy ogłasza oficjalne rozpoczęcie projektu INCIT-EV. Celem projektu jest promocja elektromobilności poprzez testowanie innowacyjnych technologii ładowania samochodów elektrycznych na potrzeby użytkowników.

Siedem rodzajów użytkowania

Trwający 48 miesięcy (od stycznia 2020 r. do grudnia 2023 r.) projekt INCIT-EV koncentruje się na dwóch głównych fazach:

1. Faza badania potrzeb i wymagań konsumentów, po której od kwietnia 2020 r. nastąpi faza badania technologii ładowania i włączenia do infrastruktury.

2. Faza prezentacji siedmiu technologii w konkretnych miejscach, która będzie trwała od drugiego półrocza 2022 roku do końca projektu:

  • System dynamicznego ładowania indukcyjnego na obszarze miejskim w Paryżu we Francji,

  • Systemy ładowania dużej mocy na przedmieściach Tallina w Estonii,
  • Zoptymalizowane, dwukierunkowe „smart charging” w Amsterdamie i Utrechcie w Holandii,

  • System dynamicznego ładowania indukcyjnego na obszarach podmiejskich/long-range w Wersalu we Francji,

  • Centrum (hub) ładowania na parkingu dla samochodów współdzielonych na przedmieściach Turynu we Włoszech,

  • Dwukierunkowe ładowanie małej mocy (w tym pojazdów dwukołowych) oraz statyczne ładowanie indukcyjne na pasach dla taksówek na lotnisku i przy dworcu głównym w Saragossie w Hiszpanii.

Projekt dla uporządkowania ekosystemu

Grupa Renault przystąpiła do konkursu projektów Komisji Europejskiej w odpowiedzi na potrzebę testowania technologii ładowania w warunkach rzeczywistych, na przykład technologii Contactless Dynamic Charging (CDC) , i uporządkowania całego ekosystemu.

W związku z tym Grupa dążyła do stworzenia konsorcjum. Kilkadziesiąt wiodących podmiotów przemysłowych, uniwersytety, instytuty, miasta, start-upy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa pozytywnie odniosły się do tej inicjatywy. Wspólnie wyraziły wolę promowania elektromobilności w Europie poprzez przeprowadzenie testów samochodów elektrycznych skupionych na ich użytkownikach.

To ukierunkowanie na klienta pozwoli zbudować nowy ekosystem i opracować technologie ładowania, które będą łatwe do wprowadzenia i w ten sposób przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Europie.

Konsorcjum liczy 33 członków. Mają oni swe siedziby w Niemczech, w Hiszpanii, w Estonii, we Francji, we Włoszech, w Holandii, w Słowenii i w Turcji.

Źródło: Renault

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę