Rozwiązania, które pomagają warsztatom stanąć na nogi

Udostępnij:

Stopniowe znoszenie restrykcji związanych z epidemią koronawirusa w Polsce oznacza, że warsztaty lakiernicze powoli wracają do pracy. W wielu krajach zaleca się unikać transportu publicznego, co sugeruje, że w najbliższym czasie będziemy częściej wybierać samochód. To z kolei może przełożyć się na więcej pracy w warsztatach, co w dobie dystansu społecznego może stanowić pewne wyzwanie. Cromax – globalna marka renowacyjna Axalta, globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych – na pierwszym miejscu stawia wydajność pracy, dlatego też warsztaty stosujące jej produkty są dobrze przygotowane na te trudności.

Połączenie większej liczby zleceń i potrzeby zachowania dystansu społecznego powoduje, że warsztaty muszą pracować w sposób bardziej przemyślany – zwłaszcza jeśli nie mają do dyspozycji licznego zespołu pracowników. Na szczęście w ramach dążenia do wydajności i innowacyjności przez ostatnie dwa lata wprowadziliśmy szereg narzędzi pomagających oszczędzić czas, materiały i energię. Dzięki temu warsztaty wracające do pracy są znacznie lepiej przygotowane na przynajmniej część współczesnych wyzwań – tłumaczy Thomas Cool, Cromax Training and Technical Service Leader na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). 

Cyfrowe zarządzanie kolorami

Nigdy wcześniej lakiernicy nie potrzebowali tak ogromnej swobody, elastyczności i wydajności pracy. W 2019 roku Cromax oddał w ich ręce ChromaConnect, cyfrowe narzędzie kolorystyczne w chmurze, które zapewnia elastyczność i swobodę, jednocześnie zwiększając wydajność pracy warsztatu.

Wszystkie zadania – od dobierania do mieszania koloru – można wykonać bez korzystania z komputera stacjonarnego. Jest to istotne, gdyż zasady dystansu społecznego mogą uniemożliwić przebywanie więcej niż jednego lakiernika w danym pomieszczeniu – dodaje Thomas Cool.

Lakiernicy mają natychmiastowy dostęp do takich funkcji, jak pomiary spektrofotometru, karty zleceń i receptury kolorów, z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu, np. smartfonu lub tabletu, oraz dowolnego miejsca – zarówno w pojedynczym warsztacie, jak i całej sieci.

Mogą też kontrolować każdy aspekt zarządzania kolorem za sprawą urządzeń podłączonych do Wi-Fi – w tym bezprzewodowych wag i drukarek – jak również najbardziej zaawansowanego spektrofotometru Cromax – ChromaVision Pro Mini – a także platformy ChromaWeb, czyli kompleksowej bazy kolorów w chmurze.

Oszczędność energii

Energia elektryczna to istotna pozycja w wydatkach każdego warsztatu, a w tych trudnych czasach każda oszczędność jest na wagę złota. Dlatego też warto przyjrzeć się produktom Cromax, np. z serii Ultra Performance Energy System, które pozwalają znacznie obniżyć rachunki za prąd. 

Nowe podkłady Ultra Performance Non-Sanding Surfacer NS2081, NS2084 i NS2087 oraz nowy lakier bezbarwny CC6750 Ultra Performance Energy System Clear to tylko niektóre z innowacyjnych produktów pomagających lakiernikom zwiększyć wydajność pracy i jednocześnie obniżyć koszty. 

Szkolenia

Podczas kiedy tradycyjne szkolenia nie wchodzą w grę, lakiernicy wciąż mogą liczyć na wsparcie marki Cromax. Na kanale YouTube dostępne są nagrania z serii Let’s get to work, na których eksperci prezentują prawidłowe metody stosowania produktów lakierniczych Cromax podczas typowych renowacji oraz rozwiązania dla powszechnych wyzwań, z jakimi stykają się lakiernicy w pracy.

Thomas Cool – Gdy każdy metr i każda minuta są na wagę złota, dbamy o to, aby lakiernicy mogli maksymalnie wykorzystać możliwości naszych produktów i usług. Bierzemy pod uwagę każdy etap prac lakierniczych oraz oferujemy praktyczne i cenne rozwiązania, dzięki którym lakiernicy sprostają obecnym wyzwaniom.

Źródło: Axalta



Udostępnij:

Drukuj







Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również