Ruszyły dwie nowe platformy sprzedażowe dla branży akumulatorów oraz olejów

26.8.2019

Łatwa nawigacja, funkcjonalne rozwiązania czy też zweryfikowani kontrahenci – to najważniejsze zalety dwóch nowych platform sprzedażowo-zakupowych (OlejB2B.pl oraz AkuB2B.pl), które właśnie wystartowały w naszym kraju, wpisując się tym samym w trend rosnącego znaczenia kanałów e-commerce w branży motoryzacyjnej.

Platformy OlejB2B.pl oraz AkuB2B.pl to innowacyjne na polskim rynku narzędzia dystrybucji produktów z obszaru – odpowiednio – olejów samochodowych oraz akumulatorów. Dedykowane jest tym przedsiębiorcom, którym zależy na zredukowaniu nadwyżek magazynowych przy jak najlepszym zaspokojeniu potrzeb swoich klientów, co może sprzyjać budowie ich lojalności. Dzięki temu rozwiązaniu dystrybutorzy części, sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne, a nawet warsztaty samochodowe mogą nie tylko zwiększyć swoją sprzedaż, ale również kontrolować na bieżąco stany magazynowe.

Niezbędna weryfikacja

Aby rozpocząć działalność na każdej z platform, niezbędna jest rejestracja i pomyślne przejście weryfikacji przez zainteresowaną firmę. Obie platformy są bowiem przeznaczone wyłącznie dla podmiotów z branży motoryzacyjnej, co jest sprawdzane przez charakter prowadzonej działalności oraz PKD (Polska Klasyfikacja Działalności). Wszyscy obecni na platformie w sposób stały i profesjonalny są ściśle powiązani z branżą motoryzacyjną.

Takie obostrzenia z jednej strony pomogą uniknąć sezonowych sprzedawców i jednorazowych kontrahentów, co może pozwolić wyeliminować nieuczciwych sprzedawców, którzy chcieliby handlować produktami o niskiej jakości i niewiadomego pochodzenia. Brak przypadkowych podmiotów na platformie redukuje także ryzyko wystąpienia problemów z płatnościami. Pod tym względem obie nowe na rynku platformy mają przewagę nad innymi konkurencyjnymi na rynku sprzedaży drogą internetową rozwiązaniami, które niekoniecznie gromadzą sprzedawców wyłącznie z branży motoryzacyjnej. Dla klienta może to stanowić problem w wyborze właściwego dostawcy poszukiwanego produktu.

Jak rozpocząć sprzedaż na platformach OlejB2B.pl oraz AkuB2B.pl?

Po uzyskaniu dostępu do platformy sprzedażowej można już rozpocząć wystawianie produktów ze swojej oferty rynkowej na sprzedaż. Interfejs sprzedawcy jest prosty i przyjazny dla użytkownika i jeśli ktoś już wcześniej prowadził sprzedaż internetową w innych tego typu kanałach dystrybucji, nie powinien mieć żadnych problemów z obsługą tego interfejsu.

Niezwykle pomocną dla sprzedawcy funkcjonalnością będzie dostęp do aktualnych cen hurtowych olejów i akumulatorów w naszym kraju, co powinno ułatwić ustalenie optymalnej ceny za swoje produkty. Na niezwykle konkurencyjnym rynku to właśnie ten element bardzo często okazuje się decydującym o wyborze przez klienta konkretnego produktu.

Liczne zalety korzystania z platform OlejB2B.pl oraz AkuB2B.pl

Pierwsza zunifikowana platforma dla branży motoryzacyjnej poświęcona olejom oraz akumulatorom oferuje sprzedawcom szereg innych korzyści oraz pożytecznych funkcjonalności, dzięki którym będą mogli oni lepiej dopasować swoją ofertę dla potencjalnych klientów.

Sprzedawca będzie mógł np. wybrać jedną z trzech opcji terminu dostawy towaru – w ciągu 24, 48 bądź 72 godzin – dzięki czemu klient będzie miał na ten temat jasną informację już podczas przeglądania wszystkich ofert. Warto też dodać, że wszystkie ceny zawierają już koszty dostawy, dzięki czemu nie będzie w tym względzie zaskoczenia dla klienta.

Przygotowując jak najbardziej atrakcyjną i dopasowaną dla klienta ofertę, sprzedawca na platformach OlejB2B.pl i AkuB2B.pl będzie miał ponadto możliwość łączenia oferowanych produktów w pakiety i sprzedawania ilości hurtowych, a także tworzenia specjalnych ofert promocyjnych, aby w ten sposób zachęcać do siebie nowe grupy klientów.

Korzyści także dla nabywcy

Nowe na rynku platformy sprzedażowe oferują atrakcyjne rozwiązania nie tylko dla dystrybutorów olejów oraz akumulatorów. Również poszukujący dla siebie tego typu produktów otrzymają szereg przydatnych funkcjonalności. Wspomniana już weryfikacja sprzedawców zapewnia dużo wyższy poziom bezpieczeństwa przeprowadzanych transakcji. Również interfejs od strony kupującego jest niezwykle intuicyjny. Prezentowane produkty oraz wyniki wyszukiwania są przejrzyste, ponadto szereg opcji filtrowania (na platformie OlejB2B.pl według klasy SAE, producenta, pojemności opakowania oraz kategorii oleju, zaś na AkuB2B.pl według pojemności akumulatora, prądu rozruchu, producenta oraz typu baterii i zastosowania) ułatwia szybkie znalezienie produktów do konkretnych zastosowań.

Nabywca może korzystać z rozbudowanych funkcjonalności e-commerce: historii zakupów, możliwości płatności przez platformę, zaawansowanej wyszukiwarki, możliwości porównywania produktów i ich cen od różnych producentów i dystrybutorów w różnych regionach kraju czy też przeszukiwanie produktów danego dystrybutora. Wygodny koszyk zakupów pamięta wybrane przez klienta produkty. Ponadto ma on zapewniony wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji online bez względu na wybraną opcję płatności (płatność online, płatność przelewem).

Istotną korzyścią jest także duża oszczędność czasu. Potencjalny nabywca w jednym miejscu ma dostęp do szerokiej oferty rynkowej – nie musi więc tracić cennego czasu na przeglądanie stron interesujących go dystrybutorów czy też na telefony do nich i weryfikację dostępności produktów oraz ich cen.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę