Salon Retromobile 2016 dla miłośników klasyki

Citroen
2.2.2016

DS 20 PALLAS, SM OR czy DS Coupé Bossaert GT 19, to właśnie te samochody będzie można zobaczyć na stoisku marki DS na Salonie Rétromobile, który odbędzie się w dniach 3 - 7 lutego w Paryżu.

Na ekspozycji, zorganizowanej przy wsparciu stowarzyszenia Amicale CITROËN France oraz fanklubów DS i SM, będzie można podziwiać pięć prestiżowych modeli oraz najnowsze auto od Citroena - Nowy DS 3.

Międzynarodowy salon Rétromobile, będący wielkim wydarzeniem dla pasjonatów starych samochodów, jest dla marki DS ważną okazją do spotkania się z szeroką publicznością. Marka, która już po raz drugi posiada na salonie własne stoisko, zaprezentuje na nim kolekcję kultowych modeli DS i SM, jak również najnowsze dzieło - Nowy DS 3, który niedawno został zaprezentowany pod szklaną piramidą w Luwrze.

Gwiazdami tego salonu będą:

- DS Coupé Bossaert GT 19 z 1963 r. - prezentowany na salonie egzemplarz w kolorze bordo jest z pewnością jedynym, który dotrwał do dziś spośród dwunastu wykonanych przez Hectora Bossaerta na początku lat 60. Ten pasjonat wyścigów, specjalizujący się jednocześnie w tuningu i przygotowywaniu samochodów wyczynowych, podjął się zadania stworzenia sportowego coupé na bazie modelu DS. Nadwozie zaprojektował włoski stylista Pietro Frua.

- DS 20 PALLAS z 1974 r. - rezentowany model posiada perłowoszare nadwozie z czarnym, błyszczącym dachem, a jego wnętrze jest wykończone dżersejem w karmelowym odcieniu. Wersja PALLAS, która została po raz pierwszy zaprezentowana w październiku 1964 r. na salonie w Paryżu, rozpoczęła nową epokę w historii DS dzięki doskonałej jakości wykończenia, nie spotykanej nigdy wcześniej w wielkoseryjnych samochodach.

- DSpécial z 1972 r. z białym nadwoziem i czarnym wnętrzem. Gama modeli o nazwie zaczynającej się na „D” pojawiła się po raz pierwszy we wrześniu 1969 r. DSpécial zastąpił wówczas wersje Luxe i Confort ID19. Prezentowany na salonie model jest wyposażony we wspomaganie kierownicy i podgrzewaną tylną szybę, dostępne w opcji przy zamówieniu. Prędkość maksymalna tego modelu wynosiła 160 km/h.

Model SM to typowe GT, a jednocześnie godny spadkobierca DS, również prezentowany z honorami na stoisku DS, gdzie będzie można zobaczyć :

- SM z 1975 r. z wtryskiem paliwa - przedostatni egzemplarz wyprodukowany w zakładzie Ligier w Abrest (w departamencie Allier). Wystawiany model posiada w pełni oryginalne wyposażenie, biały kolor lakieru oraz niebiesko-zieloną tkaninową tapicerkę. Jest także wyposażony w przyciemniane lusterka i klimatyzację. Tak jak wszystkie SM z końcowego okresu produkcji, ma dynamiczne pasy bezpieczeństwa i przycisk świateł awaryjnych na desce rozdzielczej.

- SM OR, unikatowy model przygotowany specjalnie na tegoroczną edycję salonu Rétromobile. Jego nadwozie zostało przeszlifowane, a następnie pokryte dwoma warstwami lakieru kryjącego i trzema warstwami bezbarwnego. Nowy lakier świetnie podkreśla futurystyczną linię tego auta wyposażonego w zaawansowane technologie. Eksponowany model pochodzi z 1971 r. i jest wyposażony w silnik Maserati V6 z gaźnikiem, przyciemniane szyby, klimatyzację oraz skórzaną tapicerkę „Havane”.

Źródło: Citroen, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę