Samochód i dom jako część infrastruktury energetycznej od Mitsubishi

Mitsubishi
10.4.2019

Posiadanie samochodu elektrycznego często wiąże się z koniecznością posiadania domu lub przynajmniej garażu, w którym można go ładować. Okazuje się, że Dendo Drive House zaprezentowane przez Mitsubishi podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 r. sprawi, że samochód elektryczny i dom będą stanowiły część infrastruktury energetycznej.

Dendo Drive House od Mitsubishi Motors jest modelem ekosystemu dla domu i pojazdu, przeznaczonym do generowania, przechowywania i udostępniania energii.

Jak działa Dendo Drive House?

W praktyce pakiet DDH umożliwi klientom ładowanie pojazdu w domu przy użyciu energii słonecznej, a także dostarczenie energii elektrycznej z pojazdu Mitsubishi EV lub PHEV do domu.

Wykorzystując kompatybilność Mitsubishi Outlandera PHEV z systemem V2X, DDH stanowi pakiet oferowany przez Mitsubishi Motors, na który składają się: pojazd EV lub PHEV, dwukierunkowa ładowarka, panele słoneczne, bateria domowa i Home Energy Management System (HEMS). Jest on przeznaczony do użytku domowego, ale może zostać rozszerzony na obiekty biznesowe lub przemysłowe.

© Mitsubishi

Jakie daje korzyści i kiedy będzie dostępny?

Użytkownicy systemu mogą w ten sposób zmniejszyć koszty paliwa, korzystając z energii pochodzącej z paneli słonecznych służącej do naładowania akumulatorów pojazdów EV/PHEV i baterii domowych. Natomiast w nocy mogą obniżyć koszty energii dzięki zastosowaniu dwukierunkowej ładowarki do pobrania energii z baterii pojazdów do sieci domowej. Równolegle pakiet DDH może przyczynić się do stworzenia środowiska niskoemisyjnego, wykorzystując energię wytwarzaną przez panele słoneczne do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego lub do zapewnienia mocy wymaganej do korzystania z pojazdów elektrycznych.

Sprzedaż detaliczna systemu DDH ruszy w tym roku, najpierw w Japonii i Europie. DDH będzie oferowany przez dealerów Mitsubishi Motors, co ułatwi sprzedaż, instalację i konserwację komponentów systemu. Z projektu będą mogli skorzystać posiadacze ponad 190 000 modeli Outlander PHEV, w tym uczestnicy projektów pilotażowych V2X i EV na całym świecie.

Źródło: Mitsubishi

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę