Sieci warsztatowe na polskim rynku

©

Udostępnij:

Komentarz Szymona Latosa, specjalisty ds. rozwoju sieci Checkstar, nt. polskiego rynku sieci serwisowych, ich potencjału rynkowego oraz niezbędnych wymaganiach, by móc liczyć na odniesienie sukcesu rynkowego.


Obecna sytuacja na rynku sieci warsztatowych w Polsce pozwala na optymistyczne spojrzenie w przyszłość. Większość warsztatów w naszym kraju to jednostki nadal niezrzeszone w żadnej sieci i coraz częściej ich właściciele dostrzegają szanse rozwoju w przystąpieniu do sieci. Taka sytuacja daje szanse na rozwój i powiększanie liczby serwisów w sieci. Jednak utrzymanie sieci na rynku w dzisiejszych czasach nie jest sprawą prostą, ponieważ serwisom trzeba zapewnić odpowiedni poziom wsparcia, począwszy od wizualizacji pozwalającej się wyróżnić na tle konkrecji, ale także pomocy w wyposażeniu serwisu oraz atrakcyjne partnerstwo handlowe. Otrzymują niezbędne materiały informacyjne i reklamowe, a także uczestniczą we wspólnych akcjach promocyjnych i marketingowych.


TOP w kategorii




Założenie nowej sieci ma większe szanse powodzenia, jeżeli organizatorem jest producent, ponieważ wsparcie proponowane przez producenta będzie zawsze większe niż to proponowane przez np. hurtownie. Serwisy zrzeszone będą z kolei bardziej konkurencyjne od niezrzeszonych z powodu łatwiejszego dostępu do szerokiej wiedzy technicznej, szerokiego asortymentu części zamiennych, reklamy i promocji sieci serwisowej, profesjonalnych szkoleń technicznych, handlowych i informatycznych. Poza tym możliwość korzystania ze znaku towarowego, który jest szeroko rozpoznawalny, jest trudną do przecenienia zaletą, mając wyraźny wpływ na wzrost prestiżu firmy.

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również