SKF partnerem w transporcie ciężarowym

SKF
23.2.2017

Silna konkurencja w branży transportowej wymusza utrzymanie pojazdów w ciągłym ruchu. Aby sprostać tym wyzwaniom, wszelkie naprawy eksploatacyjne powinny być dokonywane w oparciu o części najwyższej jakości.

Firma SKF to projektant i producent elementów przeniesienia napędu. Części te wykorzystywane są w wielu dziedzinach życia, od małych elektronarzędzi, poprzez aparaturę medyczną, na przemyśle ciężkim i lotnictwie kończąc. Geneza powstania firmy wywodzi się z opatentowania ruchomego łożyska kulkowego, które wykorzystano w rozwijającej się motoryzacji. W efekcie kilkuletnich doświadczeń utworzono w firmie dział automotive, który m.in. stworzył markę Volvo. Dziś SKF współpracuje ze wszystkimi koncernami samochodowymi i jest dostawcą części na pierwszy montaż i aftermarket. Na ofertę składają się dziesiątki tysięcy referencji różnych zestawów naprawczych znajdujących zastosowanie praktycznie w każdym modelu samochodu. Wśród nich są referencje do pojazdów ciężarowych, ciągników siodłowych, naczep i przyczep.

Nasza oferta do pojazdów ciężarowych obejmuje ponad tysiąc referencji przeznaczonych do modeli wszystkich marek. Przede wszystkim są to piasty zintegrowane pierwszej i drugiej generacji, zespoły łożysk, uszczelniacze i smary odporne na duże obciążenia – mówi Grzegorz Jankowski, menadżer sprzedaży w SKF. – Zostały one wyprodukowane na potrzeby fabrycznego montażu, stąd te, które trafiają na aftermarket są dokładnie tej samej jakości. Przy ich montażu mechanik może skorzystać z różnych form wsparcia technicznego, np. filmów instruktażowych i katalogu specjalistycznych narzędzi.

Takie podejście SKF zapewnia mechanikowi komfort pracy, co przekłada się na krótszy czas przestoju pojazdu w warsztacie. W rezultacie, właściciel – nie ponosząc strat finansowych – może maksymalizować zyski swojej firmy. Na te ostatnie niebagatelny wpływ ma także jakość rozwiązań SKF opracowanych pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa, środków smarnych i eksploatacyjnych czy ograniczenia emisji spalin.

Przykładem działań zmierzających do redukcji kosztów i maksymalizacji zysków może być współpraca naszych inżynierów przy projektowaniu najnowszego modelu Scanii S, któremu przyznano tytuł Truck of the Year 2017 – mówi Grzegorz Jankowski – Firma SKF zaprojektowała do niego łożyska skrzyni biegów, przeniesienia napędu oraz uszczelnienia. Udoskonaliliśmy również konstrukcje piast w kołach.

Innym przykładem może być innowacyjna linia łożysk SKF oparta na technologii niskiego tarcia. Elementy te są wykorzystywane na tylnych osiach, m.in. w nowych pojazdach ciężarowych i autobusach marki Iveco.

Źródło: SKF

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę