Slime - produkty do zabezpieczania i naprawy uszkodzonych dętek i opon

30.6.2011
Nowość na polskim rynku. Firma Amtra wprowadziła do oferty handlowej nową, globalną markę produktów „Slime".

Slime to światowy lider produktów do zabezpieczania i naprawy przebitych dętek i opon zarówno w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, jak i jednośladach oraz maszynach, np. kosiarkach ogrodowych czy wózkach widłowych. Preparaty te powszechnie nazywane są przez kierowców „kołami zapasowymi". W gamie produktów znajdują się również zestawy naprawcze, kompresory i elektorniczne mierniki ciśnienia.

Wszystkie produkty Slime łączy kolor zielony, co w obrazowy sposób oddaje ich charakter - zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i komfortu każdemu użytkownikowi pojazdów i maszyn wyposażonych w koła na oponach. Trzon oferty Slime stanowi tzw. „koło zapasowe" Quick Spair w aerozolach o pojemności 300 i 500 ml. Preparat przeznaczony jest do doraźnej naprawy opony, w której uszkodzenie bieżnika ma średnicę do 4,5 mm.

Tire Sealant dedykowane są do opon w konkretnych typach maszyn i pojazdów: kosiarek, wózków widłowych, rowerów, motocykli, quadów oraz samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Ich pojemność uzależniona jest od przeznaczenia, np. do rowerów 237 ml, a do aut quadów 711 ml. W tym przypadku można doraźnie naprawić uszkodzenia bieżnika o średnicy do 6 mm, a dętek do 3 mm.

Skład uszczelniaczy oparty jest na autorskiej technologii Fibro-Seal, na którą składają się włókna, substancje zatykające oraz polimery. W efekcie ich połączenia w miejscu uszkodzenia tworzy się elastyczny i trwały korek. Dozowanie preparatu ułatwia specjalna końcówka opakowania lub dołączana elastyczna rurka. Po jego wprowadzeniu - przy naprawie nie ma konieczności zdejmowania koła - należy przejechać wolno około 4-7 kilometrów, w tym czasie siła odśrodkowa równomiernie rozprowadzi preparat. Jego użycie nie wpływa na działanie czujników ciśnienia w oponach.

Co ciekawe uszczelniacz można wprowadzić do wnętrza dętki lub opony także prewencyjnie, co szczególnie docenią rowerzyści. Producent wymienia także sytuacje, w których uszczelniacze Slime nie spełnią swojej roli. Jest to przebicie boczne, uszkodzenie felgi czy zaworu z wentylem. Preparaty Slime są rozwiązaniem doraźnym. Po ich użyciu można kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością, a uszkodzoną oponę należy oddać do profesjonalnej naprawy u wulkanizatora. Należy powiadomić go o użyciu uszczelniacza, który powinien zostać usunięty czystą wodą.

Więcej informacji na stronie: www.amtra.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę