Specjalistyczna mapa dla ciężarówek z ograniczeniami infrastruktury

mapa dla ciężarówek © GBOX

Udostępnij:

Proces projektowania podróży jest jednym z najistotniejszych elementów w całym łańcuchu dostaw. Dzięki dobrze zaplanowanym trasom przejazdów TIRów, w skali roku przewoźnik może zaoszczędzić nawet 15% na kosztach paliwa. Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie odpowiednich map i technologii, które ułatwią wyznaczenie trasy odpowiedniej dla ciężarówek.


Nawigacja dla ciężarówek to za mało

„Tir wjechał w wiadukt” informują tytuły medialnych komunikatów m.in. z Gdańska, Łodzi, Warszawy, (…) traktujące o pojazdach ciężarowych, których wysokość nie pozwoliła pokonać obranej trasy. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy taka informacja pojawiła się na ponad dwóch tysiącach polskojęzycznych stron www. Okazuje się, że droga wyznaczona przez tradycyjny GPS pozwoli ciężarówce na swobodny przejazd może okazać się nie do końca trafna. By brutalnie nie przekonać się o ograniczeniach infrastrukturalnych względem swojej floty, warto rozważyć wyposażenie logistyka w system zawierający mapę ciężarową. Pozwoli ona na precyzyjne wyznaczenie korytarza, uwzględniając: wysokość i szerokość pojazdu, dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, nacisk na osie czy ograniczenia dotyczące przewozów ADR.


TOP w kategorii


#Części i akcesoria

nawigacja TIR GBOX Mapa ciężarówek



Mapa dla ciężarówek – oszczędność czasu i pieniędzy

Mapy z atrybutami ciężarowymi znajdujące się w rozwiązaniach telematycznych pozwalają zaoszczędzić nawet kilkanaście procent na kosztach paliwa. Planowanie z uwzględnieniem tych danych znacznie usprawnia procesy planowania tras – mówi Marta Staniszewska, specjalista ds. wdrożeń i szkoleń marki GBOX.

Kluczowym celem każdego właściciela firmy transportowej jest organizacja optymalnego i efektywnego przewozu z uwzględnieniem czasu i kilometrów niezbędnych do jego realizacji. Jeszcze do niedawna do jego realizacji wystarczała standardowa nawigacja dla samochodów osobowych. Jednak zmiany technologiczne i infrastrukturalne spowodowały, że dynamiczny rozwój branży transportowej, narzędzi i możliwości – w tym systemów telematycznych – daje możliwości dokładniejszej i bardziej ekonomicznej dla przewoźnika realizacji frachtu. Taki system uwzględnia wszelkie ograniczenia dla większych pojazdów, co pozwala od razu na obranie optymalnej trasy, bez ryzyka nadrabiania kilometrów z powodu np. wiaduktu o niższej wysokości, niż naczepa, czy też ograniczeń wagowych.

Mapy tradycyjne vs. mapy dla ciężarówek

© GBOX

Kontrola położenia pojazdów i nie tylko…

Przewoźnicy, którzy korzystają z naszych narzędzi wyposażonych w mapy dla ciężarówek podkreślają, że monitorowanie realizacji przewozu jest dla nich bardzo cenne, gdyż dzięki temu mogą na bieżąco szacować czas dotarcia do celu. Często używają informacji o dokładnej lokalizacji na widoku satelitarnym i podglądu Street View. Ponadto klienci, których flota posiada komputery pokładowe, mają możliwość przesyłania wytyczonego korytarza (już z uwzględnieniem atrybutów ciężarowych) bezpośrednio do nawigacji, z której korzysta kierowca, co znacznie usprawnia wewnętrzne procesy – poprzez m. in. skrócenie czasu dojazdu do miejsca docelowego – mówi Marta Staniszewska.

Bezpieczeństwo floty – kosztowne i ryzykowne błędy

Dzięki mapie dla ciężarówek, osoba planująca trasę otrzymuje realną, aktualną informację na temat ograniczeń, utrudnień, które może napotkać pojazd ze względu na swoje atrybuty. Pomaga to w dookreśleniu problemu i rozwiązaniu go za pomocą wytyczenia nowego korytarza.

Konsekwencją posługiwania się mapą przeznaczoną dla pojazdów osobowych może być pokierowanie trucka drogą, której pojazd nie będzie w stanie pokonać. Mapa uwzględniająca wysokość, szerokość, maksymalny ciężar, czy też inne obostrzenia dla większych pojazdów – ogranicza możliwość popełnienia błędu. Dzięki funkcji bieżącego monitorowania realizacji przewozu, istnieje możliwość szybkiego reagowania na wszelkie odchylenia, takie jak zjechanie z trasy

Współczesne przedsiębiorstwa transportowe stoją przed szeregiem wyzwań, przy których wsparciem są inteligentne rozwiązania telematyczne – oparte o odpowiednie mapy. Dzięki nim, już wkrótce obrazki takie jak zakleszczona pod mostem naczepa TIR’a będzie można obejrzeć jedynie jako instalację artystyczną na gdańskim Dolnym Mieście w postaci LKW Gallery – podsumowuje Marta Staniszewska z GBOX.

Źródło: GBOX

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również