Sposób na sprawną modernizację SKP

Nowa wersja rolek hamulcowych CERTUS z silnikami po bokach © WSOP

Udostępnij:

Nowa wersja rolek hamulcowych CERTUS z silnikami po bokach to propozycja dla tych właścicieli SKP, którzy podczas modernizacji stacji nie mogą sobie pozwolić na pogłębienie istniejących fundamentów.

Cechą charakterystyczną nowej wersji uniwersalnych rolek hamulcowych CERTUS CRB 13 jest ulokowanie silników po bokach (a nie pod rolkami). Urządzenie to można wykorzystać zarówno stacjonarnie (montując je w płytkim fundamencie), jak również mobilnie (z zastosowaniem ramp najazdowych, np. w Mobilnej Linii Diagnostycznej CERTUS).



Umiejscowienie silników po bokach rolek pozwoliło skonstruować urządzenie o niedużej głębokości zabudowy (jedynie około 20 cm).

Przebudowa istniejącej substancji budowlanej to zawsze kosztowne i czasochłonne przedsięwzięcie. Niektórzy właściciele stacji kontroli pojazdów, decydując się na modernizację, muszą przebudować wnęki.

– Niestety w części przypadków inwestor z różnych powodów nie chce lub wręcz nie może pogłębić fundamentów. Czasem jest to spowodowane brakiem dokumentacji, kiedy nie wiadomo jaka jest grubość posadzki, nośność konstrukcji, itp. Niekiedy przedsiębiorca prowadzący SKP nie chce inwestować w wynajmowaną halę. Zresztą jakakolwiek większa przebudowa kanału oznacza także wyłączenie SKP z pracy nierzadko na wiele dni. Między innymi dla tego typu przypadków skonstruowaliśmy nowe urządzenie CERTUS – powiedział Jarosław Cichoń, prezes zarządu WSOP.

Wersja uniwersalnych rolek hamulcowych CRB 13 z silnikami ulokowanymi po bokach znacząco ogranicza zakres prac budowlanych w razie wymiany starych rolek zamontowanych w płytkim fundamencie na urządzenie nowszej generacji z uwagi na niewielką głębokość tej wersji rolek CERTUS (jedynie około 20 cm).

Rolki hamulcowe CRB 13 w wersji z silnikami ulokowanymi po bokach to kolejna już nowość w gamie urządzeń wchodzących w skład linii diagnostycznej CERTUS. Jest to wynik prac badawczych prowadzonych w Centrum Badawczo-Rozwojowym WSOP w Knurowie.



Zespół inżynierów firmy WSOP stworzył cały typoszereg urządzeń, które znacząco zwiększają możliwości diagnostyczne linii CERTUS. Dotyczy to szerokiego wachlarza pojazdów: od tych nietypowych o bardzo wąskim rozstawie kół (quady, trójkołowce i inne), poprzez pojazdy ponadgabarytowe i przyczepy niskopodwoziowe, naczepy, a skończywszy na nisko zawieszonych samochodach sportowych.

Powstanie nowych urządzeń diagnostycznych CERTUS zostało częściowo sfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Źródło: WSOP

Udostępnij:

Drukuj



aE




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również