Sprawdzone w motorsporcie

Inter Cars
8.6.2017

W ofercie Inter Cars pojawiły się długo wyczekiwane, lekkie, aluminiowe felgi Disla przeznaczone do tuningu i motorsportu. Do wyboru jest 20 rodzajów obręczy o nowoczesnym designie, różnorodnej kolorystyce i w rozmiarach od 13” do 20”.

Ukraiński producent Disla wytwarza felgi od 2011 roku. W nowoczesnej fabryce są one odlewane pod niskim ciśnieniem z norweskiego stopu aluminium AlSi11, który zawiera m.in. tytan, magnez oraz cynk. Uzyskiwany efekt to doskonała równowaga między lekkością, siłą i wytrzymałością. Tym samym felgi Disla są wysoce odporne na wszelkiego rodzaju uderzenia. Plastyczność aluminiowych obręczy gwarantuje ponadto, iż w przypadku jakiejkolwiek kolizji felga nie pęka, a jedynie się odkształca. Nie ma więc zagrożenia gwałtownego ujścia powietrza z opony. Tym samym niebezpieczeństwo nagłej zmiany toru jazdy jest zminimalizowane.

Aluminiowe felgi w znaczący sposób wpływają również na kwestię odprowadzania ciepła z układu hamulcowego. Materiał, jakim jest aluminium, jako dobry przewodnik ciepła odbiera temperaturę tarcz hamulcowych i tym samym przyczynia się do ich chłodzenia. Warto zwrócić uwagę na to, że felgi aluminiowe Disla w przeciwieństwie do większości chińskich odpowiedników na rynku posiadają certyfikaty TUV i PIMOT-u.

Jak dobrać felgi tuningowe?

Oczywiście zamontowanie felg tuningowych do aut codziennego użytku jest doskonałą opcją nadania pojazdowi unikalnego charakteru. Tak naprawdę mogą one dać satysfakcję każdemu Kowalskiemu, którego samochód nie ma specjalnie wielu koni pod maską.

Dobór felg tuningowych Disla różni się jednak odrobinę od doboru seryjnych. Naturalnie standardowe są rozstawy śrub, rozmiary, szerokości oraz ET. Różnica polega na nominalnych, najbardziej charakterystycznych na rynku rozmiarach otworów centrujących, które niekiedy należy uregulować za pomocą stosownych pierścieni centrujących, by pasowały pod konkretne auto. Jeśli przy doborze felgi tuningowej okazuje się, że przy pożądanym wzorze i kolorze felgi zgadzają się wszystkie pozostałe parametry doboru poza średnicą otworu centrującego, należy wybrać felgę o większym niż seryjny otworze i uregulować go przy pomocy pierścienia centrującego.

Wszystkie możliwie kombinacje redukujące są na stanie Inter Cars. W przypadku rozmiaru felgi należy pamiętać o tym, by przy wyborze większej średnicy okręgu niż seryjna zastosować oponę o stosownie mniejszym profilu. Użycie opony o niewłaściwym profilu może bowiem spowodować błędne wskazania prędkościomierza.

Ponadto w ofercie znajdują się wzory takie, jak Scorpio, Munich, Talon, Genesis, Formula, Rapid, Evolution, Tornado, Hornet, Mirage, Luxury, Baretta, Star, Corsica czy Futura. Co więcej, firma Disla stworzyła specjalnie z myślą o klientach Inter Cars wyjątkową „Złotą edycję” najpopularniejszych felg w odcieniach złota, które dostępne są jedynie w sieci sprzedażowej spółki.

Co znajdziemy w ofercie?

Oferta dostępnych wzorów i kolorów jest naprawdę bogata. Od felg utrzymanych w typowym dla aut niemieckich stylu, po design charakterystyczny dla japońskich marek czy najpopularniejsze wzornictwo motorsportowe.

Źródło: Inter Cars

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę