Sprężyny marki SACHS: 6 argumentów „za”

© ZF Aftermarket

Udostępnij:

Sprężyny zawieszenia to element szczególnie istotny, jeśli chodzi o własności jezdne pojazdu. Wybierając sprężyny do  samochodu, warto zapoznać się z produktami marki SACHS należącej do portfolio firmy ZF Aftermarket.

Gama oferowanych sprężyn zawieszenia jest bardzo szeroka, znajdziemy w niej komponenty odpowiednie dla niemal każdego samochodu osobowego. Przedstawiamy sześć merytorycznych argumentów, które uzasadniają wybór produktów SACHS w tym segmencie produktowym.


1. Jeden oryginał = jeden odpowiednik marki SACHS

Duża liczba referencji sprężyn w ofercie marki SACHS wynika z faktu, że sprężyny te dostępne są do bardzo szerokiej gamy marek i modeli samochodów. Dodatkowo, w obrębie każdego z modeli znajduje się taka sama liczba referencji, jak w przypadku komponentów stosowanych na pierwszy montaż. Oznacza to, że jeśli w oryginale do jednego modelu samochodu producent przewiduje trzy różne rodzaje sprężyn (np. w zależności od mocy silnika lub wyposażenia), marka SACHS oferuje również trzy różne odpowiedniki o takich samych parametrach jak oryginał. Wybierając sprężyny SACHS możemy mieć pewność, że są one idealnie dopasowane do samochodu, zgodnie z założeniami producenta.

Przykład: do modelu Volkswagen T5 na tylną oś producent (VW) przewidział trzy rodzaje sprężyn różniące się wysokością spoczynkową, średnicą drutu, liczbą zwojów i sztywnością. W ofercie marki SACHS znajdują się odpowiedniki do wszystkich trzech oryginalnych referencji. Niektórzy producenci zamienników oferują jedynie jedną, „uśrednioną” część, którą można założyć zamiast dowolnego elementu oryginalnego, ponieważ „mniej więcej” pasuje. Zaletą rozwiązania proponowanego przez markę SACHS jest fakt zachowania fabrycznej charakterystyki pojazdu, po wymianie sprężyn oryginalnych na sprężyny marki SACHS. Stosowanie „uniwersalnych” sprężyn innych producentów może zmieniać charakterystykę prowadzenia. W skrajnych przypadkach może się to przekładać na komfort jazdy, obniżać ładowność lub wpływać negatywnie na drogę hamowania.

Uwaga! Dobierając sprężyny z katalogów innych niż katalog SACHS możesz się nawet nie dowiedzieć, że do danego modelu występuje kilka różnych referencji, ponieważ znajdziesz tylko jedną, „uśrednioną” referencję. Warto o tym pamiętać i poszukiwanie nowych sprężyn rozpoczynać od katalogu SACHS.


TOP w kategorii




2. Sprężyny Side Load

Dużą część gamy sprężyn SACHS tworzą sprężyny Side Load, które zostały opracowane specjalnie do kolumn McPhersona. Podobnie jak sprężyny stosowane na pierwszy montaż, są one bez obciążenia lekko skrzywione. Dzięki takiej konstrukcji po zamontowaniu generują siłę poprzeczną na tłok amortyzatora, redukując tym samym tarcie na jego uszczelnieniach. W przypadku zamienników innych producentów, w znacznej części oferowanych produktów skrzywienie nie wstępuje, a zatem różni się od elementu oryginalnego, co może przyspieszać zużycie amortyzatora. Wybierając sprężyny SACHS mamy pewność, że nie spowodują one dodatkowego zużycia pozostałych elementów zawieszenia.

3. Kodowanie za pomocą kolorów

Dzięki właściwym oznaczeniom trudno o błąd podczas montażu. Sprężyny SACHS są kodowane za pomocą kolorów, tak jak sprężyny oryginalne (charakterystyczne kolorowe kropki na sprężynach), ponieważ są ich dokładnymi odpowiednikami. Wielu producentów zamienników nie robi tego typu oznaczeń, ponieważ nie ma kilku wersji sprężyn w obrębie jednego modelu samochodu.

4. Sprężyny Miniblock o charakterystyce progresywnej

Marka SACHS ma w swojej ofercie sprężyny wykonane w technice Miniblock. W ich konstrukcji zastosowano drut, którego przekrój na końcowych zwojach jest wykonany stożkowo. Oznacza to, że jego średnica stopniowo się zwęża. Zaletą tego rozwiązania jest progresywna charakterystyka pracy. Cienkie zwoje na końcach sprężyn pracują już na niewielkich nierównościach, a grubsze z centralnej części aktywują się na tych większych. W przypadku zamienników wykonanych z drutu o stałej średnicy, taka charakterystyka pracy jest niemożliwa do osiągnięcia. W efekcie sprężyna pracuje tylko przy większych obciążeniach, co w istotny sposób pogarsza charakterystykę prowadzenia samochodu. Montaż zamienników z drutu o stałej średnicy w samochodzie, który fabrycznie posiadał zawieszenie o charakterystyce progresywnej znacząco pogarsza jego właściwości jezdne. Sprężyny SACHS Miniblock to gwarancja zachowania parametrów trakcyjnych, które przewidział producent.

5. Dodatkowa powłoka silikonowa

Niemieccy inżynierowie zdecydowali się na zastosowanie dodatkowej powłoki silikonowej w sprężynach SACHS. To nic innego jak kolejny poziom ochrony przed korozją. SACHS stosuje prostą zasadę: jeśli oryginał ma taką powłokę, sprężyna tej marki także jest w nią wyposażona. Producenci innych marek zamienników często nie stosują takich powłok.

6. Więcej miejsca w magazynie

Sprężyny SACHS pakowane są w pudełka o zróżnicowanym rozmiarze, odpowiadającym wielkością sprężynom. Ogranicza to gabaryty paczki do minimum. Wielu konkurentów dysponuje zaledwie jednym, dużym rozmiarem opakowania i stosuje je do wszystkich rodzajów sprężyn. Takie rozwiązanie jest dalekim od idealnego – opakowania nie są ekologiczne, ich transport jest utrudniony, a przechowywanie uciążliwe - zajmują cenną powierzchnię magazynową, co w przypadku mniejszych warsztatów ma ogromne znaczenie. Pozbądź się kartonów z powietrzem!

Informacje o sprężynach zawieszenia SACHS są zebrane w katalogu ZF Aftermarket, który dostępny jest bezpłatnie na kilka różnch sposobów:

  • poprzez mobilną aplikację ZF Part Finder dostępną na urządzenia z systemem operacyjnym Android oraz iOS,
  • w formie katalogu online "WebCat",
  • na oficjalnej stronie do pobrania jako plik PDF,
  • na zamówienie u dystrybutorów w wersji papierowej.

Źródło: Informacja prasowa ZF Aftermarket

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również