System OnStar zaliczył już miliard kontaktów z kierowcami

Materiał prasowy Opla
31.7.2015

OnStar to system, który potrafi uratować życie kierowcy. Sam zgłasza wypadek i lokalizuje pojazd.

Już ponad miliard zgłoszeń przyjęli operatorzy systemu OnStar od klientów, kontaktujących się telefonicznie, a także przekazanych przez aplikację mobilną lub moduł łączności komórkowej.

System OnStar - wprowadzony prawie 19 lat temu jako pierwsza w branży usługa polegająca na automatycznym zgłaszaniu uruchomienia się poduszki powietrznej w samochodzie - dziś potrafi już zdalnie odblokować drzwi, przesłać dane umożliwiające lokalizację pojazdu, a nawet wysłać e‑mail z informacjami o jego stanie technicznym.

Kontakt klienta z systemem OnStar jest rejestrowany średnio co 2 sekundy. Daje to około 5 milionów zgłoszeń miesięcznie, przy 7‑milionowej bazie abonentów systemu. Do tej liczby należy dodać 8,8 miliona interakcji miesięcznie nawiązywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. System został wprowadzony w 1996 roku.

Nowa generacja Opla Astra, która zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (17–27 września), będzie pierwszym całkowicie nowym modelem Opla, dostępnym już od premiery z systemem OnStar. Ponadto już teraz na niektórych rynkach system ten można zamówić w modelach ADAM, Cascada, Corsa, Insignia, Meriva, Mokka i Zafira Tourer. Początkowo Opel OnStar będzie dostępny na 13 europejskich rynkach (tj. w Belgii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, we Włoszech, w Luksemburgu, Holandii, Austrii, Polsce, Portugalii, Szwajcarii i Hiszpanii), ale później będzie oferowany również w innych krajach. Klienci będą mogli korzystać z całej gamy usług Opel OnStar, w tym z 24‑godzinnego systemu przyjmowania zgłoszeń alarmowych, bezpłatnie przez pierwsze 12 miesięcy od rejestracji.

Właściciele smartfonów będą mogli połączyć się ze swoimi pojazdami zdalnie za pomocą odpowiedniej aplikacji. System Opel OnStar zapewni także właścicielom samochodów oraz policji pomoc w przypadku kradzieży pojazdu wyposażonego w ten system.

Opel OnStar może również co miesiąc przesyłać abonentom e-mail zawierający najważniejsze dane i informacje dotyczące diagnostyki pojazdu. Taką kontrolę diagnostyczną można wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, by ze spokojną głową wyruszyć w dłuższą podróż.

Oto jak pierwszy miliard interakcji przedstawia się w szczegółowych liczbach:

- 5,5 miliona sytuacji awaryjnych, w których udzielono pomocy.
- 156 milionów zgłoszeń przez aplikacje zainstalowane w urządzeniach mobilnych.
- 3,9 miliona interwencji służb pomocy drogowej.
- Ponad 390 milionów otrzymanych raportów z danymi diagnostycznymi pojazdów.

Źródło: Opel, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę