Tarcza Brembo Xtra

Brembo
12.11.2015

Dla nowej gamy tarcz hamulcowych dostępnej w sektorze aftermarket, Brembo opracowało i wykonało specjalne wiercenie, które łączy przyciągającą wzrok estetykę ze znakomitym i skutecznym działaniem w każdych warunkach hamowania, aby podkreślić styl jazdy prawdziwych pasjonatów.

Brembo, lider w branży układów hamulcowych, prezentuje swoją nową tarczę hamulcową Brembo Xtra. Nowa tarcza o sportowym wyglądzie zapewnia maksymalną niezawodność, jeśli chodzi o trwałość, osiągi i bezpieczeństwo z gwarancją Brembo.
Nowa gama Brembo Xtra, opracowana przez dział R&D Brembo, na bazie doświadczeń z producentami najbardziej prestiżowych marek samochodów i ze świata wyścigów, przedstawia rozwiązanie z otworami na powierzchni hamowania, co stanowi znaczną poprawę osiągów układu.

Brembo Xtra może poszczycić się następującymi cechami:

1. Większa przyczepność
Obecność otworów na tarczy hamulcowej jest gwarancją większej przyczepności oraz szybszej i skuteczniejszej reakcji układu hamulcowego. Powierzchnia otworów zapewnia, zwłaszcza w początkowych fazach hamowania, lepszą wydajność, dzięki większemu współczynnikowi tarcia.

2. Czyszczenie i renowacja klocków
Otwory dają efekt "zgarniania", który czyści powierzchnię klocka ze szkodliwych osadów materiałowych, a także zapobiega osadzaniu się w materiale ciernym klocka najmniejszych nawet pozostałości materiału żelaznego, pochodzących z zużycia tarczy hamulcowej.

3. Lepsze osiągi na mokrej powierzchni
Wiercenie umożliwia również przerwanie filmu wodnego, który może utworzyć się na powierzchni hamującej. Dlatego nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni, układ skutecznie reaguje już przy pierwszym hamowaniu, zapewniając takie samo działanie w każdych warunkach atmosferycznych.

4. Maksymalne tarcie nawet przy maksymalnych naprężeniach
W wysokiej temperaturze roboczej spalanie żywic znajdujących się w materiale ciernym klocka powoduje wytwarzanie gazów, które mogą spowodować zjawisko fadingu, zmniejszając współczynnik tarcia między klockiem a tarczą. Otwory umożliwiają szybkie wydalenie gazów i równie szybkie przywrócenie optymalnych warunków hamowania.

5. Chłodzenie układu hamulcowego
Obecność otworów poprawia zdolność odprowadzania ciepła z tarczy i klocka ze względu na większy przepływ powietrza, zwiększając wydajność całego układu hamulcowego. W nowej gamie Brembo Xtra szczególną uwagę poświęcono także pełnej zgodności z najbardziej rygorystycznymi wymogami dotyczącymi trwałości i wytrzymałości.

Aby uzyskany produkt był wydajny i przede wszystkim bezpieczny, kluczowe znaczenie ma etap projektowania i produkcji tych tarcz. Podczas projektowania każdej tarczy, specjaliści Brembo opracowują liczbę, wymiar, kształt i rozmieszczenie wszystkich otworów.
Następnie tarcze Brembo Xtra przechodzą testy na hamowni podwoziowej i na drodze, by zapewnić maksymalne osiągi w każdych warunkach oraz by mogły spełnić wszystkie wymogi bezpieczeństwa i wytrzymałości postawione przez konstruktorów.

www.brembo.com

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę