Technologia akumulatorów Bosch w autach elektrycznych
Bosch pokazał po raz pierwszy nową technologię akumulatorów do samochodów elektrycznych.
Do tej pory celem przemysłu było podwojenie gęstości energii w akumulatorach oraz zmniejszenie o połowę kosztów produkcji do końca tej dekady. Bosch ocenia, że wykorzystując stałe ogniwa będzie można do roku 2020 zwiększyć ponad dwukrotnie gęstość energii i osiągnąć dalsze znaczne obniżenie kosztów. Porównywalny samochód elektryczny, który ma dziś zasięg 150 kilometrów, będzie mógł przejechać ponad 300 kilometrów bez ładowania - i to przy niższej cenie.
Od lat producenci samochodów i dostawcy przemysłu motoryzacyjnego starają się stworzyć bardziej wydajne akumulatory. Ogniwa są tutaj ważnym elementem, bowiem akumulator samochodu elektrycznego składa się z wielu połączonych ze sobą ogniw w pojedynczych celach. Ogniwa są zatem istotnym elementem tworzenia wartości. Wydajność tego magazynu energii może być poprawiona różnymi metodami. Na przykład w dziedzinie chemii ogniw główną rolę odgrywa materiał, z którego wykonane są elektrody (katoda i anoda). W obecnych akumulatorach litowo-jonowych jednym z powodów ograniczonej gęstości energii jest fakt, że anoda składa się w dużym stopniu z grafitu. Korzystanie z technologii ogniw w stanie stałym pozwoli Boschowi produkować anodę z czystego litu, co znacznie zwiększa zdolność magazynowania, a więc pojemność akumulatora. Ponadto, nowe ogniwa będą pozbawione płynnego elektrolitu, co oznacza, że staną się niepalne.
Źródło: Bosch