Technologie Delphi na CES 2016

© Delphi

Udostępnij:

Projekt zaawansowanego technologicznie, autonomicznego pojazdu zostanie zaprezentowany na targach CES.

W trzy miesiące po przedstawieniu go na targach CES 2015, autonomiczny pojazd Delphi odbył najdłuższą w Ameryce Północnej autonomiczną podróż – przejazd z San Francisco do Nowego Jorku. Na targach CES 2016 Delphi pokaże w jaki sposób przenosi systemy aktywnego bezpieczeństwa i autonomicznej jazdy na kolejny, wyższy poziom – możliwość komunikacji pojazdu z innymi obiektami – V2E.



Wykorzystując zaawansowane technologicznie urządzenia, systemy i oprogramowanie, pojazd Delphi może komunikować się z ulicznymi sygnalizatorami świetlnymi, znakami drogowymi, innymi pojazdami a nawet z pieszymi.

Chociaż jazda w pełni autonomiczna to jeszcze odległa przyszłość, to już teraz Delphi opracowuje i produkuje zaawansowane technologicznie systemy zintegrowanych kamer, radarów, czujników i oprogramowania, które mają za zadanie zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. W przyszłym roku, opracowany przez Delphi i pojawiający się po raz pierwszy w przemyśle samochodowym oryginalny sprzęt umożliwiający komunikację pomiędzy pojazdami (V2V) będzie montowany w systemie tempomatu Super Cruise Cadillaca CTS z rocznika 2017.

Na targach CES Delphi zaprezentuje inną, oferowaną po raz pierwszy na niezależnym rynku części zamiennych technologię V2V, która umożliwi pojazdom, które zostaną wyposażone w taka jednostkę komunikację pomiędzy sobą – nie tylko z tymi pojazdami, które zostały wyposażone w taki system fabrycznie. Również ta technologia nie była wcześniej dostępna na rynku motoryzacyjnym i Delphi zaoferuje ją jako pierwsza firma na świecie.



Delphi wykorzysta także targi CES do zaprezentowania kilku swoich najnowszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań, takich jak między innymi bezdotykowy kokpit czy trójwymiarowy klaster instrumentów. Bezdotykowy kokpit Delphi wykorzystuje system ukrytych kamer reagujących na podczerwień do śledzenia na co w danym momencie spogląda kierowca i wyciąga wnioski dotyczące tego, jakie regulacje systemu informacji i rozrywki winny zostać wykonane. Opracowany przez firmę klaster 3D wykorzystuje technologię wielowarstwowej grafiki, co pozwala na dalsze uatrakcyjnienie jazdy samochodem i przeniesienie jej na wyższy poziom.

Źródło: Delphi

Udostępnij:

Drukuj



aE




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również