To koniec Volkswagen Golf Cup

Bilstein
12.10.2015

Zakończenie Volkswagen Golf Cup oznacza także dla branżowej firmy Bilstein koniec wsparcia dla aut ze wspomnianych wyścigów.

Po trzech sezonach zakończyła się historia Volkswagen Golf Cup. Od samego początku wszystkie pucharowe auta zawieszone były na amortyzatorach firmy BILSTEIN.

Podczas wyścigów na torze samochody poddawane są ekstremalnym przyspieszeniom i przeciążeniom. Aby im sprostać budowane są specjalne wersje na bazie seryjnych modeli. W tym przypadku była to 6. generacja Volkswagena Golfa GTI wyposażona w silnik 2.0 TSI o łącznej mocy (liczonej z system Push-to-Pass) 310 koni mechanicznych. Pod kątem tych osiągów zmodyfikowano w nim m.in. układ zawieszenia. Przód pozostał oparty ma kolumnach McPhersona, ale w miejsce metalowo-gumowych tulei zamontowano specjalne łożyska. Ten sam zabieg zastosowano w tylnym zawieszeniu wielowahaczowym, przez co całość zyskała na sztywności. Obie osie osadzono na amortyzatorach serii B14 Performance firmy BILSTEIN ze sportowymi sprężynami Eibach.

O tym jak ekstremalne są to warunki jazdy świadczą opony. Po każdym wyścigu wszystkie są totalnie zdarte, a nawet popękane. Jednak przez trzy lata trwania Volkswagen Golf Cup nie doszło do ani jednego wypadku na trasie. Po każdej rundzie auta przechodziły kompletnym przegląd serwisowy, w których amortyzatory były jednym z najrzadziej wymienianych podzespołów. 

Udany związek firmy BILSTEIN z wyścigami Volkswagen Golf Cup uhonorowany został specjalną statuetką, która wręczona została na zakończenie tegorocznego, i jak się okazało ostatniego w historii, sezonu. 

Udział firmy BILSTEIN nie ograniczał się jedynie do dostarczenia amortyzatorów do budowy pucharowych Golfów. Osobnym zestawem B12 Performance, do wybranego przez siebie samochodu, nagradzani byli wyróżniający się zawodnicy. W tym roku przypadł on najmłodszemu, bo zaledwie 16-letniemu, Piotrowi Parysowi. Pomimo tak młodego wieku, jak równy z równymi, rywalizował ze starszymi i bardziej doświadczonymi kierowcami. W klasyfikacji generalnej sezonu zajął wysoką, szóstą pozycję.

Źródło: Bilstein

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę