Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków

Toyota
5.1.2017

Toyota jest pierwszą, najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną według danych PZPM o rejestracji nowych aut.

W 2016 roku nabywcy prywatni zarejestrowali 15 642 samochodów producenta. Jednocześnie Toyota odnotowała w tym roku najwyższą sprzedaż w swojej historii w Polsce, bijąc ubiegłoroczny rekord. Marka sprzedała 42 913 samochodów, o 16 procent więcej niż w roku poprzednim. Aż 19-procentowy udział w tej liczbie miały auta z napędem hybrydowym. Ich sprzedaż wzrosła względem 2015 roku ponad dwukrotnie do poziomu 8 364 samochodów.

- Toyota najchętniej wybieraną przez Polaków marką motoryzacyjną;
- Rekordowa sprzedaż w historii marki w Polsce – 42 913 aut (wzrost o 16 procent);
- Piąty z rzędu rok wzrostu sprzedaży samochodów Toyoty w Polsce;
- Rekordowy rok sprzedaży hybryd – 8 364 samochody, wzrost o 119 procent;
- Co piąta nowa Toyota jest hybrydą;
- 35 procent Aurisów, 75 procent C-HR i 49 procent RAV4 sprzedanych w 2016 roku to hybrydy.

Polscy klienci indywidualni zarejestrowali w 2016 roku 15 642 samochody marki Toyota, o 14,5 procent więcej niż rok wcześniej. Tym samym Toyota ponownie okazała się najpopularniejszą marką wśród Polaków.

W 2016 roku Toyota pobiła po raz drugi z rzędu rekord sprzedaży. Polscy klienci kupili 42 913 samochody tej marki, o 16 procent więcej niż rok wcześniej. Był to piąty z kolei rok wzrostu sprzedaży na polskim rynku.

Toyota ugruntowała w minionym roku swoją pozycję niekwestionowanego lidera hybryd. Ich sprzedaż wzrosła z 3 819 samochodów w 2015 roku do 8 364 aut w 2016 roku. Wzrost wyniósł 4 544 egzemplarzy (119 procent). Obecnie już co piąta Toyota opuszczająca polski salon jest hybrydą.

Do tego spektakularnego sukcesu przyczyniły się nowe modele hybrydowe w ofercie marki oraz stale rosnąca popularność hybrydowych wersji Aurisa i Yarisa. W ubiegłym roku zadebiutowała czwarta generacja Priusa, dzięki której wzrosła sprzedaż tego modelu. Nowy RAV4 po raz pierwszy dostępny z napędem hybrydowym znalazł 2 245 nabywców i od razu stał się najczęściej wybieraną wersją napędową tego modelu (49 procent całkowitej sprzedaży). Bestsellerem okazał się także nowy model – crossover C-HR, którego wersja miała aż 75 procent całkowitej sprzedaży modelu.

Auris Hybrid ponownie okazał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Polsce, z wynikiem 3666 egzemplarzy, o 977 egzemplarzy (36 procent) wyższym niż w 2015 roku. Wersja hybrydowa jest nadal najchętniej wybieraną wersją silnikową tego modelu i stanowi 35 procent całkowitej sprzedaży (wzrost z 27 procent w roku poprzednim). Salony opuściło też 1 670 egzemplarzy Yarisa Hybrid, o 557 (50 procent) więcej niż rok wcześniej. Udział tej wersji w całkowitej sprzedaży modelu wzrósł z 11 do 14 procent.

Rok 2016 stał pod znakiem premier Toyoty. Obok nowego Priusa i C-HR oraz nowej wersji RAV4 z rozszerzoną gamą napędów zadebiutowała także odświeżona Corolla oraz 8. generacja Hiluxa i 2. generacja PROACE w wersji dostawczej Van i osobowej Verso. Hilux zyskał 459 nabywców, o 30 procent więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż Corolli wzrosła o 15 procent do 4765 egzemplarzy.

Źródło: Toyota

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę