Volkswagen kształtuje elektromobilność jutra

Volkswagen
1.12.2017

Podczas wystawy Los Angeles Auto Show marka Volkswagen prezentuje modele będące elementem szerokiej ofensywy samochodów elektrycznych. Na targach w Kalifornii Volkswagen przedstawia aż trzy samochody koncepcyjne – kompaktowego I.D., przestronnego I.D. BUZZ oraz eleganckiego SUV-a o nazwie I.D. CROZZ. 

Wszystkie trzy koncepty powstały przy wykorzystaniu nowej platformy konstrukcyjnej stworzonej specjalnie dla samochodów z napędem elektrycznym. Do 2025 r. marka Volkswagen zamierza sprzedawać rocznie milion aut elektrycznych i chce dzięki temu stać się liderem w dziedzinie elektromobilności. Pierwszym modelem z rodziny I.D. (aut w pełni elektrycznych), przeznaczonym do sprzedaży w Europie, będzie model kompaktowy, natomiast na rynku USA jako pierwszy w ofercie znajdzie się SUV I.D. CROZZ.

Za pomocą modeli z rodziny I.D. marka Volkswagen odpowie na wyzwania przyszłości. Samochody te skonstruowano w oparciu o modułową platformę do budowy aut elektrycznych (MEB), która jest wykorzystywana przez cały koncern. Nowe modele elektryczne mają daleki zasięg, są bezemisyjne, ich akumulatory można szybko naładować, a przestronne wnętrza dostosować do chwilowych potrzeb.

Znakiem szczególnym nowych aut są zmienione proporcje – modele mają duży rozstaw osi i krótkie zwisy nadwozia – wyjaśnia Christian Singer, szef działu e-Mobility marki Volkswagen. – Dzięki temu stworzyliśmy zupełnie nowy rodzaj wnętrz z dużą ilością miejsca dla pasażerów i na bagaż.

O jaki rodzaj przestronności wnętrza chodzi Singer objaśnia na przykładzie kompaktowego modelu I.D.: – Ma on rozmiary Golfa, ale w środku jest tyle miejsca, co w Passacie. Uzyskano to dzięki umieszczeniu napędu elektrycznego równolegle do osi pojazdu, a akumulatorów o dużej pojemności w podłodze. Tak samo będzie w wypadku pozostałych modeli z rodziny I.D.

W Los Angeles Volkswagen prezentuje nie tylko model kompaktowy, SUV-a oraz auto typu MPV, lecz również zwraca uwagę na fakt, że rodzina I.D. będzie miała kolejnych przedstawicieli, znajdzie się wśród nich także limuzyna. Cechą wspólną wszystkich pojazdów jest nie tylko elektryczny napęd, lecz także nowy rodzaj współpracy z otoczeniem. Zamiast licznych sterowników w pokładowej sieci znajdą się wydajne komputery z centralnym układem sterowania, które w każdej chwili będzie można aktualizować oraz poddawać upgrede’owi. Te nowe rozwiązania są podstawą do wprowadzenia w samochodach cyfrowych usług, które ułatwią codzienne życie.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę