Warszawiacy przeszkoleni z elektromobilności

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
23.4.2019

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) przeszkoliło urzędników z Warszawy z elektromobilności i wymogów ustawowych w tym zakresie. Szkolenie odbyło się w ramach cyklu „Elektromobilność w praktyce”. Uczestniczyło w nim ok. 100 pracowników samorządowych, a także pracownicy jednostek zależnych, w których zakresie odpowiedzialności znajduje się elektromobilność i kwestie zrównoważonego transportu.

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada konkretne obowiązki na jednostki samorządu terytorialnego. W 2020 roku gminy i powiaty powyżej 50 tys. mieszkańców powinny posiadać we flocie użytkowanych pojazdów 10% samochodów elektrycznych. Podobne wymogi dotyczą świadczenia usługi komunikacji miejskiej oraz innych zadań własnych gminy. Docelowo, co najmniej 30% pojazdów będzie musiało być zero- lub niskoemisyjna. Ponadto w gminach ma rozwijać się infrastruktura ładowania EV. 

- Cykl ogólnopolskich szkoleń dla miast, organizowany przez PSPA, jest odpowiedzią na wyzwania stojące przed administracją lokalną. Ich celem jest zapoznanie samorządów i spółek od nich zależnych z konsekwencjami nowych przepisów - powiedział Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Warszawscy urzędnicy podczas szkolenia poznali obowiązki wynikające z nowych regulacji prawnych oraz dostępne na rynku rozwiązania w zakresie planowania infrastruktury ładowania i budowy floty pojazdów zeroemisyjnych. Ponadto mogli przetestować stacje ładowania (w tym szybką ładowarkę DC dostarczoną przez ABB) oraz pojazdy elektryczne, takie jak Volkswagen e-Golf i e-Crafter, BMW i3 oraz 225xe a nawet zeroemisyjny autobus Mercedes eCitaro.

© Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

Flota pojazdów elektrycznych w Warszawie rozwija się w szybkim tempie, szczególnie w zakresie transportu zbiorowego. Do miasta trafi m.in. 130 zeroemisyjnych autobusów dostarczonych przez Solarisa. Pierwsze z nich rozpoczną kursy na początku 2020 r. Dzięki temu zamówieniu, Warszawa, jako drugie po Londynie miasto w Europie, będzie dysponowało flotą liczącą ponad sto autobusów elektrycznych. Miejskie Zakłady Autobusowe posiadają obecnie 31 pojazdów zeroemisyjnych dostarczonych przez Solarisa i Ursusa.

Mieszkańcy stolicy mają do dyspozycji również elektryczny car-sharing, który uruchomiła spółka innogy. Docelowo, w ramach usługi Warszawiacy będą mogli skorzystać z 500 BMW i3 oraz i3s. System elektrycznego car-sahring wdrożyła w Warszawie również firma Panek, udostępniając zeroemisyjne smarty.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę