Wsparcie kolorystyczne przez Internet

19.3.2012

Spies Hecker zapewnia swoim klientom techniczne wsparcie na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest profesjonalne zarządzanie kolorem. W celu ułatwienia pracy lakiernikom, Spies Hecker udostępnia swój know-how również w Internecie. Dzięki temu wiedza jest w sposób szybki i przejrzysty powszechnie dostępna dla szerokiego grona odbiorców.

Producentom samochodów nie zabiera dużo czasu opracowanie nowego efektu kolorystycznego, czy kolorów specjalnych. Stąd obserwujemy stale wzrastającą ilość coraz to nowszych odcieni kolorów pojazdów wprowadzanych na rynek.

By sprostać kolorystycznym wyzwaniom, lakiernicy w codziennej pracy wykorzystują stronę internetową marki Spies Hecker www.spieshecker.pl , na której szybko i sprawnie znajdują wszelkie niezbędne do dokonania naprawy lakierniczej informacje. „Wszystkie aktualne warianty kolorów OEM oraz szeroka informacja kolorystyczna są dostępne online", potwierdza Mariusz Safarzyński, Technical Brand Coordinator marki Spies Hecker. „Strona internetowa jest aktualizowana na bieżąco, w związku z czym wyszukanie nowej receptury nie stanowi już dla lakiernika problemu".

Błyskawiczny dostęp do receptur oraz informacji producenta

www.spieshecker.pl zawiera aktualną i dokładną bazę receptur. Niemal symultanicznie, wraz z wprowadzeniem na rynek nowego koloru, np. przez Forda, Midnight Sky; receptura pojawia się na stronie internetowej. Oprócz tego, lakiernicy mają dostęp do kodów i nazw kolorów, a nawet modeli pojazdów, na których fabrycznie aplikowany jest dany kolor. Na ekranie pojawia się podgląd każdego wyszukiwanego koloru. Lakiernik uzyskuje także dalsze instrukcje, w jaki sposób przygotować odpowiednią mieszaninę.

"Rekomendowany system lakierniczy, informacja o krokach aplikacji, potrzeba użycia barwionego lakieru bezbarwnego, stosunek mieszania... Wszystko przedstawione w sposób czytelny i prosty", powiedział Tomasz Kazakidis, Technical Representative marki Spies Hecker. „System podaje nawet ilość potrzebnych do naprawy renowacyjnej produktów".

W praktyce wygląda to tak, że lakiernik wybiera na obrazku część karoserii, którą zamierza  naprawić, a program wskazuje odpowiednią ilość lakieru. W ten sposób dobrana receptura może następnie zostać przeniesiona ze strony internetowej do systemu CRplus.  Zawsze, gdy zaistnieje potrzeba jej ponownego użycia, lakiernik ma ją w zasięgu ręki. I to dosłownie, bo wszystkie publikowane na stronie internetowej materiały są dostosowane do odczytu przez smartfony i tablety.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę