Współpraca techniczna firmy MEYLE z zespołami wyścigowymi podczas zawodów sportowych

MEYLE
22.11.2019

Cały zespół działu Performance MEYLE ma za sobą bogate w wydarzenia miesiące. Podczas ADAC GT Masters i Truck Racing zespoły wyścigowe wspierane przez hamburskiego producenta zachwycały kibiców wieloma trzymającymi w napięciu walkami o podium.

Drezdeński zespół T3 Motorsport z pilotami Maximilian Paul i William Tregurtha może pozytywnie ocenić premierowy sezon w ADAC GT Masters. Również w Truck Racing kierowca MAN-a Sascha Lenz i jego zespół SL Trucksport 30 mogą być zadowoleni: po zdobyciu trzy razy złotego medalu, trzy razy srebrnego i dwa razy brązowego Lenz zajął w klasyfikacji ogólnej kierowców piąte miejsce. W klasyfikacji zespołowej Lenz i jego hiszpański kolega z MAN-a Antonio Albacete uplasowali się na 2. miejscu.

Również w sezonie sportów motorowych 2019 inżynierowie MEYLE wspierali swoim technicznym doświadczeniem zespoły wyścigowe podczas ADAC GT Masters i FIA ETRC. Ponadto mieli możliwość dokładnego zapoznania się ze światem sportów motorowych. Z każdym kilometrem przejechanym na torze wyścigowym zbierali wartościowe dane i wiedzę, umożliwiając dalsze prace projektowe oraz optymalizację produktów.

Przy pomocy samodzielnie zaprojektowanego narzędzia dokumentacyjnego, tzw. RUNSHEET, byliśmy na przykład w stanie w czasie wyścigu dokumentować zużycie paliwa, zużycie opon, czasy na przejazdach, a także ustawioną konfigurację pojazdu oraz uwzględnić je w późniejszych analizach – wyjaśnia inżynier MEYLE, Marc Erdmann.

Najważniejszym wydarzeniem dla obydwu kierowców T3 Motorsport był wyścig na Hockenheimring we wrześniu. Tutaj duet uplasował się w pierwszej „10”, zajmując ósme miejsce, a w klasyfikacji juniorów obaj młodzi piloci wskoczyli na trzecie miejsce podium.

Firma MEYLE postawiła sobie za cel wykorzystywanie wiedzy zdobytej na torze wyścigowym do rozwoju i usprawniania części, upraszczając w ten sposób codzienną pracę i zapewniając większą wydajność niezależnych warsztatów i ich pracowników. Tylko w Niemczech codziennie ponad 60 milionów właścicieli korzysta ze swoich samochodów osobowych. Jeżeli zaprojektowane części wytrzymają w warunkach toru wyścigowego, oznacza to, że dobrze spełniają wymagania ruchu drogowego i umożliwiają kierowcom bezpieczne dotarcie z punktu A do B przez długi czas. Na podstawie informacji TÜV, statystyk wycofania produktu, a w szczególności opinii warsztatów i partnerów technicznych inżynierowie MEYLE w siedzibie głównej w Hamburgu identyfikują w pojazdach części, które cechują się częstym i/lub przedwczesnym zużyciem. Przede wszystkim eksperci we własnym dziale rozwoju zajmują się obciążeniami kluczowymi dla występowania awarii oryginalnych części. Wzajemne oddziaływanie sił jest stale sprawdzane podczas całego procesu usprawniania i zostaje uwzględnione w nowo projektowanych częściach. W ten sposób można zapewnić, że zoptymalizowana część odpowiada specyfikacjom i wysokim wymaganiom jakości, a w przypadku linii produktowej MEYLE-HD jest nawet lepsza od części oryginalnej.

Gruntowne testy

Kompetencje producenta i wiedza inżynierów MEYLE zapewniają, że pojazdy na całym świecie jeżdżą niezawodnie i dłużej. Inżynierowie projektują m.in. części podwozia i układu kierowniczego, które wytrzymują nawet wiele tysięcy kilometrów. Aby sprawdzić, czy części MEYLE bez uszkodzeń wytrzymają silne obciążenia, kluczowe znaczenie ma współpraca techniczna w sportach motorowych. Podczas wyścigu produkty są gruntownie testowane, a wiedza jest bezpośrednio wykorzystywana w projektowaniu i optymalizacji produktów. Takiemu podejściu do rozwoju kierowcy na całym świecie zawdzięczają lepsze części i rozwiązania „Engineered by MEYLE”.

Źródło: MEYLE

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę