Wymiana łożyska koła

fabi
22.7.2011

Uszkodzenie łożyska koła powoduje silne hałasy podczas jazdy i luz na piaście.

Przyczyna
Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje się do łożyska koła i powstaje rdza, patrz fotografie (1) i (2). Uszczelniacz (3), który znajduje się pomiędzy przegubem homokinetycznym i piastą koła, wykonany jest z tworzywa sztucznego i łatwo go uszkodzić podczas demontażu lub na skutek wpływów zewnętrznych. Jeśli uszczelniacz jest uszkodzony, nie przylega poprawnie do łożyska. Uszkodzenie lub zabrudzenie uszczelniacza sprzyja przedostaniu się wody do wnętrza łożyska koła. W rezultacie następuje przedwczesne uszkodzenie łożyska i powstaje duży hałas.

Rozwiązanie
Zwrócić uwagę na uszkodzenia uszczelniacza! Firma febi zaleca wymianę uszczelniacza podczas montażu łożyska koła. Ważne: uszczelniacz dostępny jest w dwóch rozmiarach: 64 i 72 mm. Należy bezwzględnie przestrzegać rozmiaru kół w calach.


Uwaga
Użycie niewłaściwych narzędzi podczas montażu może się przyczynić do przedwczesnego uszkodzenia łożyska koła oraz wpłynąć na złą sygnalizację systemu ABS. Podczas montażu należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji naprawy podanej przez producenta pojazdu.

Zestaw łożyska piasty febi Nr 24414 (nr por. 6Q0 407 621 AD) zawiera łożysko koła i nakrętkę osi. Pasuje ono do następujących modeli aut:
- Audi A2,
- Seat Cordoba, Ibiza IV,
- Škoda Fabia,
- VW Polo, Fox.

Opracowano na podstawie informacji firmy febi,
www.febi.com

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę