Wyniki finansowe Brembo za 2019 rok

Brembo logo © Brembo

Udostępnij:

Brembo podzieliło się wynikami rocznymi za 2019 rok i zestawiło je z rokiem poprzednim. Na ich temat wypowiedział się prezes firmy Alberto Bombassei.



Przychody Brembo w 2019 roku

Przychody wyniosły 2.591,7 mln EUR, zmalały o 1,8% (-1.3% w ujęciu „like-for-like”); EBIDTA: 515,2 mln EUR (marża EBITDA: 19,9%), EBIT: 318,5 mln EUR (marża EBIT: 12,3%); Dywidenda: 0,22 EUR za akcję


TOP w kategorii




Wyniki w porównaniu z 2018 r.:

  • Przychody zmalały o 1,8% do 2.591,7 mln EUR (-1,3% w ujęciu „like-for-like”)
  • EBITDA: 515,2 mln EUR (marża EBITDA: 19,9%), EBIT: 318,5 mln EUR (marża EBIT: 12,3%)
  • Zysk netto na poziomie 231,3 mln EUR
  • Nowe inwestycje wyniosły 247,3 mln EUR
  • Zadłużenie netto 346,2 mln EUR
  • Propozycja wypłaty dywidend zwykłych w wysokości 0,22 EUR za akcję

Poniżej przedstawiona jest wypowiedź prezesa Alberto Bombassei na temat wyników finansowych Brembo:

Zatwierdzone dzisiaj wyniki finansowe Brembo za 2019 r. pokazują, że firmie udało się skutecznie zarządzać długoterminową strategią w niezwykle wymagających warunkach rynkowych, które przez cały rok miały wpływ na przemysł motoryzacyjny na całym świecie. Pomimo niewielkiego spadku w porównaniu z 2018 r., Brembo nadal osiągało lepsze wyniki niż średnia na rynku referencyjnym, jednocześnie zachowując wysoki poziom marży.

Sektory firmy związane z motocyklami, pojazdami użytkowymi i wyścigowymi wykazały poprawę wyników, dzięki zintegrowanemu portfolio innowacyjnych rozwiązań, które są w stanie zaspokoić stale rosnące potrzeby klientów w zakresie stylu, jakości i designu.

Jednak scenariusz rozwoju rynku motoryzacyjnego jest nadal niepewny i zmienny, częściowo z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa. Uważnie śledzimy rozwój sytuacji i we wszystkich zakładach produkcyjnych podejmujemy szereg działań monitorujących i zapobiegawczych w celu ochrony naszych pracowników i środowisk, w których działamy, w porozumieniu z władzami lokalnymi. Niemniej jednak, nasza zdolność do innowacji, wraz z pierwszorzędną produkcją i codziennym wysiłkiem naszych pracowników, pozwoli nam poprawić naszą konkurencyjność i strategiczną pozycję na wszystkich rynkach, na których działa Brembo.

Źródło: Brembo

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również