Wyniki sprzedaży Audi w sierpniu 2016

Audi
15.9.2016

W sierpniu 2016, Audi AG dostarczyło do rąk klientów ok. 132 350 samochodów. Liczona tylko w tym miesiącu światowa sprzedaż, przewyższyła tą z analogicznego miesiąca zeszłego roku o 2,9 procent.

Popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo rozwinął się w tym czasie szczególnie w Chinach (+8,8%), w Wielkiej Brytanii (+13,2%), w Hiszpanii (+23,3%) i w Polsce (+37,8%). Z drugiej strony, słabsza sytuacja rynków w Ameryce Południowej, Rosji i na Bliskim Wschodzie, odbiła się na bilansie sprzedaży Audi. Łącznie, sprzedaż na świecie wzrosła od początku roku o 4,9 procent, do blisko 1 234 900 aut i we wszystkich głównych regionach zanotowała dodatni bilans: w Europie o 7,4%, w regionie Azji-Pacyfiku o 3,8% i w Ameryce Północnej o 5,2%.

W Europie, sprzedaż Audi wzrosła w sierpniu o 6,6 procent, do blisko 48 750 aut. Wzrost w regionie liczony od początku roku wynosi więc 7,4 procent. Blisko 572 450 klientów zdecydowało się w tym czasie na zakup Audi. W minionym miesiącu, marka z czterema pierścieniami odnotowała największy wzrost w Hiszpanii (+23,3%, do poziomu 2935 aut). Francja, dzięki 3987 sprzedanym samochodom, zanotowała wzrost o 7,7 procent. Również w Wielkiej Brytanii, gdzie zmiana generacji modelu A3 w lipcu doprowadziła do pewnego spadku sprzedaży, w sierpniu ponownie odnotowano wzrost, o 13,2 procent, do 6336 egzemplarzy. W Niemczech (+10,9%, 17 678 aut), przedsiębiorstwo po raz pierwszy w historii przekroczyło granicę 200 000 sprzedanych aut już po ośmiu miesiącach handlowych. Tutaj, łączny bilans to wzrost o 11,6 procent: 208 378 samochodów oddanych do rąk klientów od początku roku 2016. W Polsce sprzedaż w sierpniu była większa niż analogicznym okresie roku minionego o 37,8% (791 samochodów). Był to kolejny miesiąc z dwucyfrowym wzrostem. Dzięki temu po ośmiu miesiącach Audi utrzymuje najwyższą dynamikę wśród niemieckich konkurentów segmentu premium (+33,3%, 6686 zarejestrowanych samochodów).

Istotny udział w pozytywnym bilansie miesiąca, ma nowy model A4, którego sprzedaż w Europie wzrosła łącznie o 60,1 procent do blisko 12 850 egzemplarzy. Do krajów o malejącym popycie, w sierpniu nadal zaliczała się Rosja. Audi sprzedało tam 1650 aut, co daje 25,0 procent mniej niż przed rokiem. W Turcji (-46,7%, do poziomu 853 aut), na skutek trudnych warunków ramowych, sprzedaż również była mniejsza niż przed rokiem.

Źródło: Audi, Mototarget.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę